۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی به مشاغل آسیب دیده از کرونا

کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی به مشاغل آسیب دیده از کرونا

بیرجند-مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: مجموع کمک بلاعوض و تسهیلات به افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال تا کنون ۱۴۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه نهضت کمک مومنانه و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) چهارمین مرحله نهضت کمک مومنانه در سال ۱۴۰۰ در ایام دهه اول محرم اجرا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت این مرحله نیز با محوریت مساجد و هیئت مذهبی برگزار می‌گردد و با هماهنگی همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی مؤسسات خیریه و با کمک گروه‌های جهادی جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی انجام می‌گردد.

هنری افزود: با توجه به اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی، خانواده‌های نیازمند مبتلا به بیماری کرونا در اولویت کمک‌های معیشتی قرار خواهند داشت.

وی گفت: ستادهای شهرستانی نهضت کمک مؤمنانه و جلسات هماهنگی بین ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسانی، امامان جمعه و فرمانداران با دبیری مجموعه سپاه برگزار و توزیع کمک‌ها در شهرستان‌ها نیز آغاز شده است و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد استانی نیز مانند کمیته آموزش و پرورش، آزادسازی زندانیان، بهداشت و درمان، نیروهای مسلح، اشتغال و … در این مرحله برنامه‌های ویژه کمیته را اجرایی خواهند کرد.

هنری افزود: همچنین با هماهنگی صورت گرفته از ظرفیت گروه‌های جهادی فنی مهارتی، تخصصی و پزشکی نیز در سطح استان استفاده خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ایام محرم و نذورات مردمی با هماهنگی صورت گرفته با هیئت مذهبی و فرهنگ سازی بین مردم روستاها و شهرها بخشی از نذورات تبدیل به بسته‌های حمایتی و یا سایر کمک‌های مورد نیاز مردم خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: کلیه مردم عزیز استان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به تمامی پایگاه‌های بسیج در مساجد و حوزه‌ها تحویل دهند.

هنری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا قبل از آغاز ماه محرم با کمک همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی، خیرین و مردم، ۱۰۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض و همچنین ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای افراد و مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان توزیع شده و جمع کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی به حدود ۱۴۰ میلیارد تومان در استان رسیده است.

کد خبر 5283366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha