۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

مطالبه گری پیام روز عاشورا است/ لزوم دفاع از مظلوم

مطالبه گری پیام روز عاشورا است/ لزوم دفاع از مظلوم

شیراز- مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس گفت: عاشورا روز گریستن بر مظلومیت انسان های پاکدستی است که جز به خدا به چیز دیگری فکر نکردند و مطالبه گری و اصلاح ساختارها پیام آنها است.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه عاشورا روز اندیشیدن به جریان‌های مهم تاریخ است، اظهار داشت: عاشورا روز گریستن بر مظلومیت انسان‌های پاکدستی است که جز به خدا به چیز دیگری فکر نکرد.

وی افزود: عاشورا یک روز نیست، بلکه یک مکتب و فرهنگی است که دستخوش فراز و نشیب‌های جریان‌های تاریخی نشده و نخواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس ابراز کرد: آنچه که برای جامعه بشری ضرورت دارد آشنایی با فضیلت‌ها، زیبایی‌ها و تعظیم و شعائر عاشوراست که برای اهل بیت اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام مهرابی بیان کرد: حادثه کربلا روز بر ملأ کردن صفحه سیاه تاریخ است.

او اضافه کرد: ظلم‌ها، نیرنگ‌ها، فتنه گری‌ها و بی حرمتی‌ها و همه نابسامانی‌ها و پلشتی‌هایی که همگان در تاریخ دیده‌اند همه آنها توسط افراد شرور در مقابل ذریه حضرت زهرا (س) اتفاق افتاده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس بر لزوم آشنایی بیشتر همه بر فلسفه قیام عاشورا تاکید کرد و گفت: اولین پیام عاشورا برای همه انسان‌ها ذلت ناپذیری است که نشانگر پیام زیبای هیأت من الذله حسین ابن علی علیه السلام و فریادگر ایستادگی در برابر ظلم ظالم بر مظلوم است.

حجت الاسلام مهرابی تصریح کرد: همگان بدانند که آینده متعلق به این جریان فکری دفاع از مظلوم و مواجهه با ظالم است.

وی احیای ارزش‌های دینی و الهی را دومین پیام عاشورا عنوان کرد و گفت: اگر سر امام حسین (ع) بر سر نیزه رفت، اگر اهل بیتش به اسارت رفت، اگر صحابه اش اینچنین به زیر تیغ دشمن کشیده شد، همه برای احیای ارزش‌های دینی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: امروز همه ما باید برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، ارزش‌ها و هنجارها تلاش کنیم.

حجت الاسلام مهرابی مطالبه گری و اصلاح ساختارها را از دیگر مؤلفه‌های پیام عاشورا دانست و یادآور شد: ساختارهای بیماری که در قالب دین مداری نباشد باید اصلاح شود، لذا امر به معروف و نهی از منکر اصلاح ساختاری و ترویج معروف‌ها و نهی از منکرها و یکی از پیام‌های عاشوراست.

وی از دیگر پیام‌های عاشورا را دستگیری از انسان‌های مظلوم دانست و اضافه کرد: آنچه که امروز در افغانستان، عراق، یمن، سوریه و لبنان اتفاق می‌افتد نیازمند دستگیری و کمک همنوعان است که می‌طلبد در کنار آنها باشیم.

او با استناد به خطبه‌های امام حسین علیه السلام مبنی بر زنده نگه داشتن حدود الهی بیان کرد: مطالبه گری یکی از پیام‌های اصلی کربلا است و این بدین معنی است که نگذاریم اسلام و انقلاب از مسیر اصلی خود خارج شود.

کد خبر 5283985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha