۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ماهیت قیام کربلا امر به معروف و احیاء سنت پیامبر (ص) است

ماهیت قیام کربلا امر به معروف و احیاء سنت پیامبر (ص) است

بندرعباس - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: ماهیت قیام کربلا امر به معروف و نهی از منکر و احیاء سنت پیامبر (ص) است.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرا رسیدن عاشورای حسینی با اشاره به ماهیت قیام کربلا اظهار کرد: برای حفظ هویت نهضت عاشورا و اهداف آن باید ماهیت آن را خوب شناخت و خوب شناساند و به تبیین و تفسیر و تعمیق و توسعه این حماسه و فرهنگ پرداخت.

وی در ادامه، ماهیت قیام کربلا را امر به معروف و نهی از منکر و احیا سنت پیامبر (ص) عنوان کرد و افزود: همچنین جهاد در راه مبارزه با جهالت و گمراهی و سرگردانی از دیگر فلسفه و ماهیت قیام عاشورا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت نبرد عاشورا با توجه به مدت زمان وقوع آن تصریح کرد: گر چه این نبرد از نظر زمان، کوتاه‌ترین درگیری بود اما از نظر امتداد، طولانی‌ترین درگیری با ستم و باطل به حساب می‌آید.

انصاری راد همچنین به تبیین مراحل نهضت عاشورا پرداخت و گفت: حماسه حسینی، تنها در روز عاشورا جلوه نکرد، بلکه از ماه‌ها قبل و پس از مرگ معاویه آغاز شد و پس از عاشورا ادامه یافته است.

وی اضافه کرد: تمامی نهضت‌های عدالت‌خواهانه و ظلم ستیز که در طول تاریخ و با الهام از شهادت امام حسین (ع) و حادثه عاشورا پدید آمده و خواهد آمد، از مراحل نهضت عاشورا در امتداد تاریخی آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در پایان گفت: امروز نیز مبارزات عاشورایی مسلمانان متعهد بر ضد استکبار جهانی و طاغوت‌ها، تداوم همان نهضت خونین است.

کد خبر 5284459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha