۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴

در پی اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی صورت گرفت؛

نامه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به حجت‌الاسلام قمی

نامه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به حجت‌الاسلام قمی

در پی اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی در یک هیئت، شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خطاب به رییس سازمان تبلیغات نامه نوشت و خواستار پیگیری و برخورد با فرد و هیئت متخلف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، در پی هتاکی به مقدسات مذاهب اسلامی در یک هیئت، شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خطاب به رئیس سازمان تبلیغات نامه نوشت و خواستار پیگیری و برخورد با فرد و هیئت متخلف شد.

در نامه این شورا خطاب به حجت الاسلام قمی آمده است:

همانگونه که مستحضرید در اثنای برگزاری مراسم سوگواری دهه اول محرم حسینی و عزاداری‌های خالصانه عاشقان سیدالشهدا علیه السلام، هتاکی و توهین یکی از به ظاهر مداحان در یک هیئت از هیئت‌های تهران، به مقدسات مذاهب اسلامی موجب خدشه دار شدن احساسات عزیزان اهل سنت که در دلدادگی و محبت به اهل بیت علیهم السلام بخصوص وجود مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شهرت داشته و همواره نسبت به تکریم و تعظیم آن حضرت تاکید داشته‌اند، گردید.

بی شک وجود پربرکت حضرت امام حسین علیه السلام به عنوان محور مشترک محبت ورزی و مظهر عزّت و ایستادگی در برابر ظلم، از ارکان وحدت اسلامی بشمار آمده و مراتب دلدادگی اهل سنت در اشعار شعرای اهل سنت، همچنین آثار و بیانات علمای بزرگ مذاهب اسلامی در بزرگداشت مقام والای سید الشهدا و تبیین حماسه ماندگار کربلا و مظلومیت بی بدیل آن امام شهید کاملاً مشهود است.

شایسته است با عنایت به ضرورت تقویت مبانی وحدت اسلامی و عمل به منویات روشنگرانه مقام معظم رهبری «مدّظله‌‏العالی» در حرمت توهین به مقدسات مسلمین، دستور فرمائید با توجه به مأموریت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در مدیریت فعالیت‌های مذهبی و هیئت و جامعه مداحان کشور، نسبت به پیگیری موضوع و اتخاذ تدبیر و تمهید مقدمات برخورد با فرد و هیئت متخلّف اقدام عاجل به عمل آید.

نامه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به حجت الاسلام قمی

کد خبر 5285230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha