۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

کتاب شعر «چقن بسته» منتشر شد/ مجموعه‌ای برای احیای گویش بومی

کتاب شعر «چقن بسته» منتشر شد/ مجموعه‌ای برای احیای گویش بومی

شهرکرد- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب شعر «چقن بسته» از سوی حوزه هنری استان تولید و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله شیروانی با اشاره به انتشار کتاب «چقن بسته»، اظهار کرد: در این کتاب علاوه بر استفاده از قالب‌های گوناگون شعری و پرداختن به موضوعات اجتماعی، فرهنگی و عاشقانه، از ضرب‌المثل‌ها، کنایه‌ها و طنزهای تلخ و شیرین محلی نیز استفاده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه که این کتاب اشعار «منصور دهقان قهفرخی» با گویش «قهفرخی» را در بر دارد، ادامه داد: بیشتر اصطلاحات محلی این کتاب با توضیح پاورقی آمده است و مخاطب به‌راحتی می‌تواند با اصلاحات و لغات محلی گویش «قهفرخی» به‌درستی آشنا شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: انگیزه شاعر این مجموعه احیای گویش و فرهنگ بومی فرخ‌شهر «قهفرخ»، یکی از شهرهای چهارمحال و بختیاری، بوده است.

شیروانی عنوان کرد: کتاب «چقن بسته» برگزیده‌ای از اشعار محلی «قهفرخی» در قالب‌های غزل، مثنوی، دوبیتی و رباعی بوده که حاصل چندین سال تلاش شاعر در عرصه شعر محلی است.

وی افزود: توجه به زیست‌بوم و آثار محلی در همه زمینه‌های هنری در دستور کار حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری است و از آثار هنرمندان استان در همه زمینه‌های هنری با نگاه محلی و بومی حمایت می‌کند.

گفتنی است به‌زودی از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری آئین رونمایی و معرفی این کتاب برگزار می‌شود.

کد خبر 5286968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha