۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳

معاون دادگستری البرز خبر داد؛

آغاز طرح پیشگیری از معضل سگ‌گردانی توسط دادگستری البرز

آغاز طرح پیشگیری از معضل سگ‌گردانی توسط دادگستری البرز

کرج - معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز از آغاز طرح پیشگیری از معضل سگ‌گردانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر داراب خانی در «نشست بررسی طرح پیشگیری و مقابله با سگ گردانی در اماکن عمومی و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب» گفت: با توجه به شیوع سگ گردانی و مخاطرات این پدیده و آسیب‌های وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهر از جمله در حوزه سلامت روانی، بهداشتی و امنیتی و در پی مطالبات و درخواست بسیاری از شهروندان و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان در خصوص پیشگیری از این معضل، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی از تهیه و تدوین طرح پیشگیری و مقابله با سگ گردانی در اماکن عمومی و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب با مشارکت دستگاه‌های مربوطه خبر داد و گفت: در این طرح، بیش از ۶۰ وظیفه در سه حوزه پیشگیری‌های فرهنگی- اجتماعی، وضعی- انتظامی و حقوقی- قضائی برای ۱۵ نهاد استانی تعریف شده که آماده ابلاغ به مجریان است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز ضمن تشریح اهمیت اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی‌های عمومی، مداخلات روانشناختی و نقش سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از معضل سگ گردانی، وظایف نهادهای مجری و همکار را در این خصوص به تفکیک بیان کرد.

در این نشست، نمایندگانی از فرماندهی انتظامی استان البرز، سپاه امام حسن مجتبی (ع)، پلیس راهور، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اتاق اصناف حضور داشتند.

کد خبر 5292768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند تهرانی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
      1 1
      من ساکن فلکه دوم صادقیه(تهران) هستم.در خیابان ما برخی فروشگاههای مایحتاج اولیه مناسب در دسترس نیست..ولی چندروز پیش مغازه پت شاپ(فروش لوازم سگ گردانی) در ابتدای خیابانمان افتتاح شد!!! واقعاً چرا باید چنین مغازه ای مجوز فعالیت داشته باشند؟!!! عصرها از صدای سگ تزیینی یکی از همسایه ها گوشم را می گیرم!!
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      زمین مال تمام موجودات خدا ست سگها فرشته روی زمین هستن