۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

گزارش خبری مهر؛

وضعیت اعتبارات محور شهرکرد - شلمزار/جاده مرگ کی ایمن‌سازی می‌شود؟

وضعیت اعتبارات محور شهرکرد - شلمزار/جاده مرگ کی ایمن‌سازی می‌شود؟

محور شهرکرد - شلمزار که با نام «جاده مرگ» لقب گرفته چشم‌به‌راه تخصیص اعتبارات و بهره‌برداری است، مسئولان از پیگیری برای تأمین بودجه و پرداخت مطالبات پیمانکاران می‌گویند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: «برخورد سمند با پراید در چهارمحال و بختیاری دو فوتی و دو مصدوم بر جای گذاشت»، این آخرین خبر از حوادث تلخ محور شهرکرد - شلمزار است که ششم شهریورماه سال جاری مخابره شد.

اما روند تصادفات در این محور نشان می‌دهد که این آخرین حادثه نخواهد بود و در صورت عدم تکمیل و تعریض هرچه سریع‌تر این محور ارتباطی باید منتظر حوادث دیگری بود.

شرایط کوهستانی چهارمحال و بختیاری سبب شده است که جاده‌ها و محورهای مواصلاتی دارای نقاط حادثه‌خیز و پیچ‌وخم‌های زیادی باشد. اگرچه تلاش‌هایی برای توسعه جاده‌های این استان طی سال‌های گذشته انجام‌شده است اما همچنان بسیاری از جاده‌ها نیازمند توسعه و چهار خطه شدن هستند.

وضعیت اعتبارات محور شهرکرد - شلمزار/جاده مرگ کی ایمن‌سازی می‌شود؟

جاده شهرکرد - شلمزار یکی از پرترددترین جاده‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که همچنان دوخطه است و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این جاده چهار خطه شود.

مشکل همیشگی اعتبار!

به گفته رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری جاده شهرکرد به شلمزار «دومین محور پرترافیک» چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و در آخرین اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی استان گفته است که «این جاده برای تکمیل، نیازمند بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است».

طول این محور ارتباطی ۲۶ کیلومتر بوده و مسئولان راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری شهریورماه امسال گفته‌اند که حدود ۸ کیلومتر از این مسیر تا دو ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد و در صورت حل مشکل اعتباری کل محور در سال ۱۴۰۱ زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وضعیت اعتبارات محور شهرکرد - شلمزار/جاده مرگ کی ایمن‌سازی می‌شود؟

با این تفاسیر به نظر می‌رسد تکمیل این محور ارتباطی و ایمن‌سازی آن نیازمند تأمین اعتبار است، موضوعی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری به آن واکنش نشان داده است.

۵۰ درصد بوددجه تخصیص یافت

علی شهریارپور گفت: اعتبار مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای طرح احداث راه اصلی شهرکرد – بازفت - مسجدسلیمان ۵۷۵ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌های انجام‌شده ۲۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برابر ۵۰ درصد تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: در همین راستا دستگاه اجرایی مرتبط با این طرح موظف است در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به جذب اعتبار تخصیص‌یافته و پرداخت مطالبات پیمانکاران شاغل در طرح اقدام کند.

شهریارپور تصریح کرد: در قطعه شهرکرد - شلمزار از این طرح، حجم تردد و ترافیک بسیار بالا است و روزانه افزون بر ۱۵ هزار تردد در این جاده ثبت می‌شود.

وضعیت اعتبارات محور شهرکرد - شلمزار/جاده مرگ کی ایمن‌سازی می‌شود؟

وی یادآور شد: به همین علت و با توجه به ترافیک بالا و متناسب نبودن مشخصات فنی جاده با ترافیک آن، تصادفات متعددی با خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیاد در آن رخ می‌دهد.

شهرکرد - شلمزار - مسجدسلیمان از اولویت‌های اصلی حوزه راه‌

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تکمیل و بهره‌برداری از جاده شهرکرد - شلمزار - مسجدسلیمان یکی از اولویت‌های اصلی راه‌های در دست احداث استان و همچنین از مطالبات مردمی به شمار می‌رود.

شهریار پور گفت: بر همین اساس این طرح جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری قرارگرفته و امید است با افزایش تخصیص آن در زمان مقرر تکمیل و بهره‌برداری شود.

وضعیت اعتبارات محور شهرکرد - شلمزار/جاده مرگ کی ایمن‌سازی می‌شود؟

بنابراین گزارش، چهار خطه کردن جاده شلمزار - شهرکرد به‌عنوان دومین محور پرترافیک چهارمحال و بختیاری نقش مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد و مناسب‌سازی و استانداردسازی این محور می‌تواند از حوادث تلخ آینده جلوگیری کند.

این امر لزوم توجه ویژه متولیان امر در تخصیص اعتبار و پیگیری تأمین بودجه از یک‌سو و تسریع درروند عملیات اجرایی این پروژه را روشن‌تر می‌کند.

کد خبر 5295211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha