۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۶

سرپرست فرمانداری شهرستان کهک تاکید کرد؛

توسعه متوازن و دقیق در حوزه گردشگری کهک با حمایت از سرمایه گذاران

توسعه متوازن و دقیق در حوزه گردشگری کهک با حمایت از سرمایه گذاران

قم- سرپرست فرمانداری شهرستان کهک گفت: اگر توسعه گردشگری در این منطقه دقیق و با مطالعه انجام نشود، ممکن است تهدید تلقی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس بقایی بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه قم به عنوان استان تک شهرستانی و به نوعی استان شهر در حال خدمت رسانی به مردم بوده، گفت: دو رویکرد نسبت به اعلام شهرستان‌های جدید وجود داشت که در رویکرد اول ابتدا زیرساخت‌ها ایجاد و بعد رسماً شهرستان‌های جدید اعلام می‌شد امّا رویکرد دوم این بود که امور اداری مربوط به تقسیمات کشوری پیگیری و همزمان با اعلام رسمی دو شهرستان زیرساخت‌ها فراهم شود که به جهت تسریع در خدمت رسانی به مردم رویکرد دوم انتخاب شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با تاکید بر اینکه اگر توسعه گردشگری دقیق و با مطالعه انجام نشود ممکن است تهدید تلقی شود، افزود: تلاش ما این است که در کنار توسعه گردشگری تنوع حوزه‌های گردشگری هم به آن اضافه کنیم و با دعوت از سرمایه گذاران و حمایت از آنان در چارچوب قانون توسعه متوازن در حوزه گردشگری شهرستان کهک رخ بدهد.

وی گام دوم در شهرستان کهک را استقرار فرمانداری ظرف ۱۴ روز پس از انتصاب شأن به عنوان خدمت گذار مردم کهک دانست و ادامه داد: گام سوم استقرار ادارات به ترتیب اولویت‌های ضروری مردم شهرستان بود و اداراتی که بیشترین مراجعات را دارند در اولویت استقرار قرار گرفتند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با اشاره به جمعیت یک میلیون ۳۰۰ هزار نفری استان قم و مراجعات این جمعیت برای پیگیری امورشان به فرمانداری قم در گذشته گفت: استان‌های تک شهرستانی معمولاً در انتهای جدول اختصاص بودجه قرار دارند لذا با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس دو شهرستان جدید برای استان قم تعریف شد و مسئولان استانی در حال پیگیری‌ها برای تشکیل شهرستان سوم نیز هستند.

بقایی با بیان اینکه با توجه به پتانسیل‌های کشاورزی و باغ‌ها در این منطقه، جهاد کشاورزی با بیش از ۲۰ نفر کارمند به عنوان اولین اداره در شهرستان کهک مستقر شد، افزود: یکی دیگر از ادارات فعال در شهرستان کهک، اداره بهزیستی است و حدود ۳۰۳ نفر تحت پوشش اداره بهزیستی کهک هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با اشاره به اینکه اداره امور آب و اداره محیط زیست در روزهای گذشته افتتاح شد و علاوه بر این با کمیته امداد مذاکره کردیم و به زودی و ظرف چند روز آینده کمیته امداد شهرستان کهک نیز افتتاح خواهد شد، ادامه داد: ۳ خانه بهداشت در کهک در حال خدمات رسانی به مردم هستند و پس از گفت و گو با دکتر قدیر شیفت دوم خانه بهداشت ایجاد شد و درحال حاضر خانه بهداشت در دو شیفت به صورت کامل تا ساعت ۲۱ و از این ساعت تا ۸ صبح فردا با حضور یک پزشک در خصوص رسیدگی به موارد اضطراری در حال خدمت رسانی بوده و اورژانس هم به صورت شبانه روز در این شهرستان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به میانگین سنی بالای شهروندان در کهک و امکان افزایش شیوع کرونا در ترددها و با پیگیری‌های انجام شده توانستیم به نوعی واکسن را تا درب منازل مردم ببریم، گفت: در یک مقطعی با توجه به اینکه افراد واجد شرایط بسیار کم شده بود روند واکسیناسیون قطع شد امّا این مهم دوباره آغاز شده و تا امروز نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن به مردم شهرستان کهک تزریق شده و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با بیان اینکه در این شهرستان ۴ هزار و ۲۶۳ نفر دانش آموز وجود دارد که ۲ هزار و ۳۵۲ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۸۶ نفر در مقطع متوسطه و هنرستان و هزار و یک نفر دانش آموز اتباع در ۴۴ فضای آموزشی با حدود ۳۷۰ نفر شاغل در شهرستان کهک و ۱۸ روستای آن مشغول به تحصیل هستند، افزود: جلسات شورای آموزش و پرورش در شهرستان کهک تشکیل شده و به لحاظ رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی، تدابیر خاصی در نظر گرفتند و آمادگی بازگشایی مدارس زیر ۱۰۰ نفر دانش آموز در این شهرستان نیز هستیم.

بقایی با اشاره به اینکه ۲ مدرسه بازسازی و تجهیزات مدارس و آسفالت حیاط و نیمکت‌ها و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اصلاح شده، ادامه داد: در تابستان سالامسال حدود ۶۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان با کمک اداره کل آموزش و پرورش و خیرین تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند برای آغاز سال تحصیلی جدید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار زمین در شهرستان کهک، مختص بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: از ۱ هزار و ۶۵۰ هکتار مساحت باغی و ۶۰۰ هکتار مساحت زراعی و ۱۰۰ هکتار مساحت صیفی جات ۲۰ هزار تن محصول به دست می‌آید.

بقایی با بیان اینکه مجموعاً ۱۰۰ کارخانه در ناحیه صنعتی سیرو و خورآباد در حال فعالیت هستند، افزود: علاوه بر این معدن منگنز ونارچ را به عنوان بزرگ‌ترین معدن منگنز خاورمیانه داریم و ۱۳ معدن شن و ماسه در شهرستان کهک نیاز استان و کارخانه‌های آسفالت را تأمین می‌کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کهک با اشاره به مشکلات جاده قم-کهک گفت: این پروژه با وجود اینکه چند سالی از تصویب آن می‌گذرد امّا به دلیل عدم تخصیص اعتبارات قابلیت اجرا پیدا نکرده و امیدواریم با تلاش معاونت عمرانی استانداری و نمایندگان مجلس بتوانیم اعتبارات لازم و کافی برای اجرای پروژه را جذب کنیم.

بقایی با بیان اینکه ۱۴ پروژه در دست اجرا و قابل افتتاح در شهرستان وجود دارد امّا به دلیل محدودیت‌های بهداشتی نتوانستیم برنامه‌ای داشته باشیم افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب شرب بوده و کار احداث آن تمام شده که مردم با بحران کم آبی کمتر مواجه شوند.

وی ساخت دو مدرسه ابتدایی دخترانه عفاف در روستای خورآباد و مدرسه شهدای خیبر در روستای وشنوه و علاوه بر این پروژه نصب دوربین‌های پایش تصویری با هدف امنیت عمومی در شهرستان کهک و تمام روستاها را از دیگر پروژه‌های در دست اجرا بیان کرد و ادامه داد: ۱ هزار و ۴۰۰ متر سنگ فرش در روستای قباد بزن، ۷ هزار متر آسفالت و زیرسازی در روستای کرمجگان، احداث چمن ورزشی در روستای سیرو، دو مورد پارک و فضای سبز در روستای ونارچ، ۲ هزار و ۵۰۰ متر آسفالت و جدول گذاری و احداث یک واحد گردشگری و نانوایی در روستای خاوه، ۱ هزار و ۵۰۰ متر سنگ فرش و آسفالت در روستای فردو داشتیم.

کد خبر 5295482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha