۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۵۶

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

طرح کنترل سیلاب در یک هزار و ۱۵۵ متر مکعب مساحت زنجان اجرا شد

طرح کنترل سیلاب در یک هزار و ۱۵۵ متر مکعب مساحت زنجان اجرا شد

زنجان-مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۱۵۵ متر مکعب کنترل سیلاب و حفاظت حوزه آبخیز در استان اجرا شده است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار مهر به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته یک هزار و ۱۵۵ متر مکعب کنترل سیلاب و حفاظت حوزه آبخیز در استان اجرا شد.

وی اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی تکمیل بند خاکی کرسف به میزان پنج هزار و ۵۸۵ متر مکعب و همچنین دو هزار و ۹۰۰ متر مکعب کنترل سیلاب و حفاظت حوزه آبخیز چهره آباد در استان انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین از اجرایی ۵۵ هزار متر مکعب کنترل سیلاب حوزه روستاهای هارون آباد و عزیز آباد خبر داد و گفت: کنترل سیلاب شهری آب بر هم به میزان هشت هزار و ۲۴۰ متر مکعب انجام شد که در مجموع بیش از ۶ طرح آبخیزداری طی سال گذشته در استان انجام گرفت.

آقاجانلو تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی زنجان، توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است.

وی با بیان اینکه کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است، ابراز داشت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سالانه بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره‌های زیر زمینی اضافه می‌شود و در این میان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار جدی است.

کد خبر 5298507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha