۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷

کتاب غیبت امام عصر(عج) و تکوّن دانش سیاسی شیعه منتشر شد

کتاب غیبت امام عصر(عج) و تکوّن دانش سیاسی شیعه منتشر شد

کتاب «غیبت امام عصر(عج) و تکوّن دانش سیاسی شیعه» نوشته محسن مهاجرنیا توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به تازگی کتاب «غیبت امام عصر(عج) و تکوّن دانش سیاسی شیعه» نوشته محسن مهاجرنیا توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

طلیعه غیبت امام عصر(عج) با گذار از رهبری معصوم به جانشینی غیر معصوم و انتقال از نصوص جاری به عقل اجتهادی، رقم خورد. اقتضای غیبت آن بود که عالمان شیعی برای صیانت از هویت مکتبی، کاستی‌های ناشی از غیبت را از طریق اجتهاد، جبران کنند. زمینه‌های اعتقادی و شرایط دشوار سیاسی، آن‌ها را به بازسازی معرفت و سبک زندگی سیاسی وادار نمود و در سایه پارادایم مهدویت توانستند مدل «نیابت عامه فقیه» را بازسازی کنند. تکوین و گسترش سه دانش، «فقه سیاسی»، «فلسفه سیاسی» و «کلام سیاسی» محصول همین اندیشه‌ورزی بود که از طریق آن توانستند «نظم سیاسی فقیه محور» را در آغاز طراحی کنند و در دوره معاصر به «نظم سیاسی فقیه محور مردم سالار» ارتقاء دهند.

کتاب «غیبت امام عصر(عج) و تکوّن دانش سیاسی شیعه»نوشته محسن مهاجرنیا در ۴۴۸ صفحه با قطع رقعی و قیمت ۹۰۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

کد خبر 5299129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha