۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۱۲

پسکوف:

روسیه هیچ ارتباطی با تنش های کاتالونیا در اسپانیا نداشته است

روسیه هیچ ارتباطی با تنش های کاتالونیا در اسپانیا نداشته است

سخنگوی کاخ کرملین هرگونه دست داشتن روسیه در تنش های ایالت کاتالونیا اسپانیا و ارتباط با رهبر شورشیان این ایالت را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی انتشار خبرهایی مبنی بر ارتباط نماینده «کارلوس پیگدمون» رهبر شورشیان ایالت خودمختار کاتالونیا در اسپانیا با دولت روسیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی این اخبار را کذب خوانده و صحت آنها را رد کرد.

بر اساس این گزارش، پسکوف تاکید کرد که کرملین از وجود هرگونه ارتباط میان روسیه و «کارلوس پیگدمون» رئیس سابق ایالت خودمختار کاتالونیا در اسپانیا بی اطلاع بوده و دست داشتن روسیه در هرگونه اغتشاش ایجاد شده در کاتالونیا را رد کرد.

سخنگوی کاخ کرملین گفت: ما چیزی درباره این تماس‌ها نمی‌دانیم. ما همچنین نمی‌دانیم که این اخبار تا چه حد می‌توانند معتبر باشند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما قاطعانه این موضوع را رد می‌کنیم. این ادعاها چیزی جز دروغ یا تلقین نیست.

لازم به ذکر است کارلوس پیگدمون در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ پس از برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا که دولت مرکزی اسپانیا آن را «غیرقانونی» خوانده بود به بلژیک گریخت. او در سال ۲۰۱۹ به همراه تونی کومین و کلارا پونساتی به عنوان نماینده پارلمان اروپا انتخاب شد.

وکلای مدافع پیگدمون در نظر دارند تا لغو مصونیت او را در دیوان دادگستری اروپا به چالش بکشند. با این حال، دولت اسپانیا احتمالاً تلاش‌های خود را برای استرداد او ادامه خواهد داد.

کد خبر 5299392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha