۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۰۶

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس مطرح کرد؛

لزوم بررسی طرح توسعه نهبندان/گلایه از پروژه انتقال آب

لزوم بررسی طرح توسعه نهبندان/گلایه از پروژه انتقال آب

بیرجند- نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: طرح توسعه نهبندان بعد از گذشت ۲۲ سال نتوانسته چهره شهرستان را تغییر دهد و باید مجدد مصوبه هیئت وزیران را اخذ کرده و بررسی شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی جمعه شب در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در استان بیان کرد: در حال حاضر آب بزرگترین چالش پیش روی استان است.

وی با اشاره به طرح‌های انتقال آب به استان گفت: مسیر فعلی آب که از طریق خلیج فارس برای استان در نظر گرفته شده بیشتر شبیه مزاح است.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح هیچ تناسبی با ظرفیت‌های خراسان جنوبی و خواسته‌های مردم ندارد.

نخعی خواستار تغییر و تدوین مجدد و همچنین به روز رسانی طرح انتقال آب شد و افزود: این طرح باید متناسب با خواسته‌های مردم و قابلیت‌های استان به روز رسانی شود.

وی بر توجه به زیرساخت‌های ارتباطی استان تاکید کرد و گفت: همچنین زیرساخت‌های انرژی خراسان جنوبی بسیار ضعیف بوده و نیازمند توجه است.

نخعی با بیان اینکه نیاز است منبع پایدار پارس جنوبی به استان متصل شود، افزود: امید است دولت سیزدهم به خراسان جنوبی نگاهی ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به سند توسعه نهبندان اظهار کرد: این طرح بعد از گذشت ۲۲ سال نتوانسته چهره نهبندان را تغییر دهد و نیاز است مجدد مصوبه هیئت وزیران را اخذ کرده و بررسی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط کنونی مرزی برای مرزنشینان عایدات قابل توجهی نداشته است.

وی با بیان اینکه نیاز است رئیس جمهور بر مراودات بیشتر با افغانستان تاکید کند، افزود: تجارت چمدانی تا زمانی که به شکل واقعی انجام نشود نمی‌تواند در خدمت مرزنشینان قرار گیرد.

کد خبر 5301510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha