۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۴

استاندار خراسان‌جنوبی:

فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کویر احصاء شود

فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کویر احصاء شود

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: کارگروهی طی مدت یک ماه فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کویر را احصا کرده و همچنین طرح‌های اشتغال‌زای مرتبط با آن را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری ظهر یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی خیر و برکت فراوانی به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: این سفر بدون تشریفات و به عبارت دیگر به صورت سرزده انجام شد.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: سرزده بودن سفر رئیس‌جمهور بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد که بسیار ارزنده است.

ملانوری با تأکید بر اینکه مهم‌تر از ثبت و اعلام مصوبات سفر، پیگیری مدیران برای تحقق آن است، گفت: آنچه امروز در قالب مصوبات سفر جمع بندی می‌شود، متشکل از مواردی است که در جریان بازدیدها و در شورای اداری با حضور شخص رئیس جمهور مطرح شد یا در طول مسیر و در گفتگوی با وزرا به نتیجه رسید.

اشاره‌ای به برخی مصوبات سفر رئیس جمهور

وی ادامه‌داد: از جمله این مصوبات می‌توان به بازنگری سند توسعه نهبندان و ارائه به دولت جهت تصویب و عملیاتی شدن، پرداخت مطالبات و دیون پیمانکاران در اسرع وقت، راه اندازی ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات، برگزاری جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران عامل بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی راه آهن استان در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز، حمایت دولت از طرح‌های مطالعاتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا در راستای استفاده از ظرفیت کویر و کمک دولت به فعال کردن پروژه‌های عمرانی نیمه فعال استان اشاره کرد.

ملانوری با اشاره به ضرورت احصای پروژه‌های نیمه فعال با پیشرفت فیزیکی کم، متوسط و زیاد استان افزود: کارگروهی با مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیری دانشگاه بیرجند طی مدت یک ماه فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در کویر را احصا کرده و همچنین طرح‌های اشتغال‌زای مرتبط با آن را ارائه کند.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات این سفر، طرح‌های حمایتی دولت برای تکمیل شهرک‌های گلخانه‌ای است، گفت: از دیگر مصوبات می‌توان به حمایت دولت از طرح‌های منتج به فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی و کمک به تعاونی محصولات استراتژیک اشاره کرد.

تأمین اعتبار برای فعال سازی واحدهای لبنی مد نظر قرار گیرد

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۱ کارخانه تولید محصولات لبنی خراسان‌جنوبی، تنها دو واحد فعال است، اظهار کرد: مسئله تأمین اعتبار و تسهیلات لازم برای فعال‌سازی واحدهای فرآوری محصولات لبنی استان و تأمین بازار فروش نیز در این سفر مورد اشاره و تأکید قرار گرفت.

ملانوری گفت: با توجه به رضایت رئیس جمهور از اقدامات ستاد توسعه خاوران تفویض اختیارات دولت به استان در تأمین زمین، پرداخت تسهیلات و… به منظور تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری نیز در همین راستا در مصوبات لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس پیگیری‌ها در این سفر شعاع مرزنشینی به ۵۰ کیلومتر خواهد رسید، اظهارکرد: حمایت از پروژه عظیم و در حال اجرای انتقال آب خلیج فارس و بهره‌مندی استان از خط انتقال آب دریای عمان از جمله مصوبات این سفر است.

کد خبر 5303068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha