شرم الشیخ میزبان مداخلات جدید رژیم صهیونیستی ؛

بنت و السیسی درباره ایران و موشک های مقاومت رایزنی کردند

بنت و السیسی درباره ایران و موشک های مقاومت رایزنی کردند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر درباره مسائل مختلف در منطقه از جمله برنامه هسته ای ایران گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر درباره مسائل مختلف در منطقه گفتگو کرد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در این ارتباط اعلام کرد که در این دیدار که در شرم الشیخ مصر صورت گرفته، دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای، مسائل بین‌المللی و تقویت روابط دوجانبه گفتگو کردند.

همچنین در این دیدار نخست وزیر رژیم صهیویستی مدعی شد که معاهده صلح با مصر، سنگ بنای امنیت و ثبات در خاورمیانه است.

براساس بیانیه منتشر شده، دو طرف در این دیدار همچنین درباره موضوعات دیگری از جمله مسئله اتمی ایران در کنار دیگر موضوعات از جمله محاصره نوار غزه تبادل نظر کرده‌اند.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت هم اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به نفتالی بنت قول ممانعت از شلیک موشک‌های مقاومت از غزه به شهرک‌های صهیونیست نشین را داده است.

رژیم صهیونیستی همواره از برنامه هسته‌ای ایران هراس داشته و از سوی دیگر مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس دوچندان مقامات این رژیم شده است.

صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده‌اند تا در مذاکرات و گفت وگوهای پیرامون برنامه هسته‌ای ایران اخلال ایجاد کند، هرچند در این ارتباط همچنان دستاوردی نداشته‌اند.

گفتنی است که سخنگوی ریاست جمهوری مصر هم پیش از این به جزئیات دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته بود.

بسام راضی گفت: در این دیدار که در شرم الشیخ مصر برگزار خواهد شد، موضوعات متعددی مورد بحث واقع خواهد شد.

وی همچنین افزود که علاوه بر روابط دوجانبه موضوعات مانند احیای روند سازش و تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که عبدالفتاح السیسی از زمان تکیه بر کرسی ریاست جمهوری مصر دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود دارد.

شرم الشیخ سابقه میزبانی از دیدارهای مقام‌های مصری و اسرائیلی را دارد. اواخر اسفند سال گذشته هیأت رژیم صهیونیستی به ریاست «الی کوهن» وزیر اطلاعات این رژیم در نشستی با مسئولان مصر در شرم الشیخ حضور یافت؛ نشستی که بزرگ‌ترین نشست دوجانبه طی ۲۰ سال گذشته بین قاهره و تل‌آویو بود.

کد خبر 5304224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha