۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱

رئیس هجدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی خبرداد؛

زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی یکی از اهداف اجلاس پیرغلامان

زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی یکی از اهداف اجلاس پیرغلامان

تبریز- رئیس هجدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی گفت : یکی از دلایل برگزاری این اجلاس، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی رحمتی عصر امروز سه شنبه در هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در مسجد کبود برگزار شد گفت: هجدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۲۰ میهمان خارجی از کشورهای هند، پاکستان، آلمان، عراق، ترکیه، آذربایجان و آرژانتین برگزار شد.

رئیس هجدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی ادامه داد: برگزاری مجالس روضه‌های خانگی یکی از برنامه‌هایی است که در این اجلاس مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی آغاز به کار هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی است.

رحمتی با بیان اینکه هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، پذیرای ۱۸۰ میهمان داخلی از استان‌های مختلف است توضیح داد: معرفی پیر غلامان به عنوان چهره‌های شاخص فرهنگی و دارای مرجعیت اجتماعی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری مذهبی است که یکی از اهداف مهم این اجلاس، بازنمایی رسانه‌ای پیر غلامان حسینی است.

وی افزود: خونخواهی سالار و سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین، هویت اصلی مردمان این دیار است که با حماسه آفرینی خود در هشت سال جنگ تحمیلی، ستارگان درخشانی را تقدیم ولایت کردند.

کد خبر 5305058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha