۲۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸

در جلسه شورای آموزش و پرورش بناب عنوان شد؛

بازسازی و نوسازی ۱۵ مدرسه در شهرستان بناب

 بازسازی و نوسازی ۱۵ مدرسه در شهرستان بناب

بناب- فرماندار بناب گفت: هم اکنون ۱۵ مدرسه شهرستان در حال نوسازی و بازسازی هستند که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ شهرستان بناب فاقد مدارس فرسوده و تخریبی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی عصر یک شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از فرهنگیان عزیز در جهت همراهی و همکاری در برگزاری انتخابات شهرستان افزود: تنها راه سلامت جسمی و روانی امروز جامعه در مقابل شیوع ویروس کرونا شرکت همگانی در واکسیناسیون است و تنها با واکسیناسیون عمومی می‌توان به ثبات و آرامش نسبی در جامعه دست یافت. از این رو انتظار می‌رود آحاد مختلف مردم همکاری لازم را با مسئولین درمانی شهرستان برای انجام واکسیناسیون عمومی به عمل آورند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۵ مدرسه شهرستان در حال نوسازی و بازسازی هستند که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ شهرستان بناب فاقد مدارس فرسوده و تخریبی باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش بناب با تأکید بر ضرورت پیاده سازی عدالت آموزشی در شهرستان بناب تأکید کرد: آموزش و پرورش باید در راستای کاهش خلاء عدالت آموزشی گام بردارد و در بحث توزیع اساتید و فرهنگیان عزیز بین مدارس عدالت را کاملاً رعایت کند و این‌طور نباشد که معلمان مجرب در یکی دو مدرسه جمع شوند و مدارس مناطق دیگر نتوانند از ظرفیت این معلمان بهره مند شوند.

فتحی حضور تکنولوژی در زندگی روزمره خانواده‌ها را اجتناب ناپذیر خواند و افزود: مقاومت در برابر پیشرفت‌های روز چاره کار نیست بلکه بایستی خانواده‌ها ضمن آشنایی فرزندان خود با تکنولوژی روز مدیریت فضای مجازی آنان را در اختیار داشته باشند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شوراهای آموزش و پرورش گفت: نباید این شورا را کم اهمیت بدانیم بلکه بایستی تلاش کنیم تا مصوبات این شورا را در استان و بلکه کشور عملیاتی کنیم.

فرماندار بناب در ادامه از فرهنگ و توسعه فرهنگ به عنوان حلقه مفقوده در جامعه نام برد و یادآور شد: متولیان فرهنگی باید پای کار بیایند و برای تربیت نسل آتی کشور قدم بردارند.

فتحی همچنین در خصوص بازگشایی مدارس تصریح کرد: باید اعتماد والدین را در این خصوص جلب کنیم تا اینکه آنها از حضور فرزندان خود در مدارس هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند.

۱۳۰ نفر از فرهنگیان بناب بازنشست می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش بناب نیز در این جلسه گفت: تربیت دانش آموزان یکی از مهم‌ترین اهداف هر نظام و دولت است که آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین و بزرگ‌ترین نهاد دولتی این وظیفه خطیر را بر عهده دارد.

بر اساس این گزارش، حسین پارسامهر با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از ۳ مهرماه آغاز خواهد شد، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا مهرماه کلاس‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود اما در آبان ماه به تدریج و به صورت گروهی آموزش در مدارس به صورت حضوری خواهد بود.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش بناب تصریح کرد: امسال ۱۳۰ نفر از فرهنگیان بناب بازنشسته می‌شوند، از این رو دولت بایستی در خصوص تأمین نیروی مورد نیاز مدارس چاره اساسی بیندیشد.

مدیر آموزش و پرورش بناب با بیان اینکه ۱۰ درصد مدارس شهرستان بناب نیاز به بازسازی دارند؛ گفت: ۲۳ پروژه عمرانی در سطح شهرستان در حال اجراست که ۸ پروژه به صورت مشارکتی و ۶ مدرسه به صورت دولتی در حال احداث هستند.

پارسامهر یکی از مشکلات آموزش غیرحضوری را مجهز نبودن بیش از دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز بنابی به تبلت و گوشی هوشمند عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه در شهری هستیم که به عنوان قطب اقتصادی منطقه شناخته می‌شود تعدادی از دانش آموزان آن همچنان فاقد تبلت و گوشی هوشمند هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد خواستار عنایت و توجه مسئولین برای ادامه بازگشایی و فعالیت آموزشگاه‌های علمی آزاد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

فوت ۴۹۳ نفر از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان بناب

این گزارش حاکی است، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: تاکنون بیش از ۸۵ هزار دز واکسن کرونا در سطح شهرستان بناب تزریق شده است.

حسین غلامی افزود: از این تعداد ۵۸ هزار نفر دز اول و بالای ۲۷ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان بناب دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی از فوت ۴۹۳ نفر از شهروندان بنابی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبرداد و گفت: طی یک ماه گذشته ۳۶ نفر با پی سی آر مثبت و کرونای قطعی در این شهرستان فوت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت بناب تصریح کرد: طبق دستور ستاد مقابله با کرونای کشور در شهرهای قرمز و نارنجی آموزش به صورت حضوری نخواهیم داشت.

کد خبر 5308617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha