۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

۲۰۲ مدرسه مازندران زیر ۱۰ دانش آموز دارند

۲۰۲ مدرسه مازندران زیر ۱۰ دانش آموز دارند

ساری- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شمار مدارس استان را بیش از چهار هزار واحد اعلام کرد و گفت: ۲۰۲ مدرسه استان زیر ۱۰ دانش آموز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سعدی پور ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه نرخ ترک تحصیل در استان بسیار پایین است، گفت: میزان تراکم در مدارس ابتدایی ۲۱ نفر و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعادل و توازن نیروی انسانی را داریم، گفت: تا سال ۱۴۰۳ با کمبود نیرو مواجه هستیم اما برای جبران آن، از طریق نیروهای حق التدریس و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استفاده می‌شود.

وی نسبت دانش آموز به معلم را در تمامی پایه‌های تحصیلی ابتدایی ۲۴.۹۹، متوسطه اول ۱۸.۴۷ و متوسطه دوم ۱۳.۱۰ درصد است، گفت: وضعیت مازندران نسبت کشور مطلوب است.

سعدی پور نسبت تراکم دانش آموز در مدارس استان را تمامی دوره‌ها پایین‌تر از میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: وضعیت استان نسبت به کشور از نظر تراکم نسبتاً مطلوب است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه شمار معلمان بالای ۲۰ سال استان بسیار زیاد است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پنج سال آینده بالای ۱۹ هزار نفر در استان بازنشسته می‌شود.

وی گفت: ۱۹۱ مدرسه ابتدایی در استان مازندران زیر ۱۰ نفر دانش آموز وجود دارد و در متوسطه اول سه مدرسه، متوسطه دوم یک مدرسه، چهار مدرسه فنی و حرفه‌ای و دو مدرسه کاردانش زیر ۱۰ دانش آموز در استان وجود دارد.

سعدی پور با بیان اینکه ۹۴۱ مدرسه با کمتر از ۵۰ دانش آموز در استان وجود دارد، گفت: مدارس زیر ۵۰ دانش آموز در استان ۱۹۴ مدرسه، ۵۵۸ مدرسه زیر ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۵۷۰ مدرسه زیر ۱۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ۱۳۲ مدرسه متوسطه دوم، ۱۳۷ مدرسه فنی و حرفه‌ای و ۱۰۳ مدرسه کار دانش زیر ۱۰۰ دانش آموز هستند.

کد خبر 5310169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha