۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰

وزارت خارجه ترکیه:

آنکارا از روی کار آمدن «نجیب میقاتی» در لبنان استقبال می‌کند

آنکارا از روی کار آمدن «نجیب میقاتی» در لبنان استقبال می‌کند

وزارت امور خارجه ترکیه از رأی اعتماد پارلمان لبنان به کابینه نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور ابراز خرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنکارا از رأی اعتماد پارلمان لبنان به کابینه نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور بسیار خرسند است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: بسیار خوشحالیم که کابینه جدید به رهبری نجیب میقاتی در لبنان با رای اعتماد پارلمان فعالیت خود را آغاز کرده است. ما اطمینان کامل داریم که دولت جدید که پس از یک وقفه طولانی به قدرت رسید، به طور موثر با چالش ها در این کشور مبارزه خواهد کرد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تاکید شده است که ترکیه همچنان در کنار لبنان و مردم آن بوده و از دولت جدید حمایت خواهد کرد.

این در حالیست که پارلمان لبنان دیروز دوشنبه به کابینه جدید این کشور به ریاست نجیب میقاتی رأی اعتماد داد.

کابینه میقاتی دوشنبه شب با ۸۵ رأی مثبت، رأی اعتماد پارلمان لبنان را کسب کرد. ۱۵ نماینده پارلمان لبنان هم به کابینه جدید این کشور رأی منفی دادند.

در همین راستا، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که کابینه نجیب میقاتی با رأی مثبت ۸۵ نماینده رأی اعتماد به دست آورد.

گفتنی است که پارلمان لبنان جلسه بررسی بیانیه وزارتی دولت نجیب میقاتی را در حالی آغاز کرده بود که میقاتی بر حق لبنانی‌ها در مقاومت علیه اشغالگران اسرائیلی و بازپس گیری اراضی اشغالی لبنان تاکید کرد.

کد خبر 5310282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha