۴ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

شناسایی۱۹۲ معدن غیرفعال در آذربایجان غربی/معادن راکد فعال می شوند

شناسایی۱۹۲ معدن غیرفعال در آذربایجان غربی/معادن راکد فعال می شوند

ارومیه - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی از شناسایی ۱۹۲ معدن غیرفعال در استان خبر داد.

پریسا عابدپور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۴۹۵ معدن بهره برداری ۳۰۳ معدن فعال و ۱۹۲ معدن غیر فعال است که با برگزاری مزایده در سالجاری این معادن نیز فعال و به چرخه تولید بازگردانی خواهند شد، افزود: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" مزین شده است ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگردانی شدند.

وی ادامه داد: در سالجاری ۲۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های جدید کشف شده در استان صادر شده که جهت بهره برداری از معادن یاد شده بیش از یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی استان انجام و که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۹۶ نفر فراهم کرده است.

عابدپور تصریح کرد: یک از دغدغه‌های اصلی سازمان در حوزه معادن استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است که در این راستا با حضور و سرمایه گذاری کاملاٌ خصوصی بخش خصوصی چند واحد فرآوری انواع مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره سازی سنگ آهن برای اولین بار در استان در شهرستان بوکان و سنگبری های بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان در حال راه اندازی هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۱۷۹ نفر فراهم ساخته‌اند.

عابدپور اضافه کرد: معادن استان با توجه به شرایط خاص استان از جمله مرزی بودن، زیست محیطی و منابع طبیعی بخصوص وجود پوشش‌های گیاهی و گون در اکثر نقاط استان فعالیت‌های معدنی کمی سخت می‌کند که البته با تعاملات بین دستگاه‌های ذیربط استان و جود بیشتر موانع معدنکاران حل شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای مواد معدنی و صنایع معدنی استان که یک استان طلاخیز و در حوزه سنگ‌های تزئینی در رتبه‌های نخست قرار دارد می‌تواند با جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر به قطب معدنی کشور تبدیل شود.

عابدپور تصریح کرد: برای جذب سرمایه گذاران بیشتر در استان باید زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری مهیا شود که همت و همکاری همه دستگاها و نهادهای استانی را می‌طلبد تا سرمایه گذاران بتوانند براحتی در این استان سرمایه گذاری کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: برای پشتیبانی از سرمایه گذاران و فعالان بخش معدن در استان اقدامات خوبی در ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز معادن از جمله راه دسترسی به معدن اسفالته، برق رسانی و آب رسانی انجام شده است که علاوه بر معادن بیشتر روستاهای موجود در این مسیر نیز از این مکانات برخوردار شداند.

عابدپور اضافه کرد: برای رفع موانع موجود بر سر راه معدنکاران و فعالان حوزه معدن که بیشتر موانع قانونی است باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز ورود کنند و با اصلاح فرایند قوانین نسبت به رفع موانع تولید در حوزه معدن اقدام کنند.

کد خبر 5313617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha