۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱

روی صحنه تالار رودکی؛

در سومین روز پروژه هفتم «ماه و نوا» چه گذشت؟

در سومین روز پروژه هفتم «ماه و نوا» چه گذشت؟

هفتمین دوره «بر خط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی، هفتمین دوره پروژه موسیقایی «بر خط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

در روز سوم اجراها، در ابتدا رضا کدخدا از تهران روی صحنه رفت و غزلیاتی درباره‌ی امام حسین (ع) را اجرا کرد. سپس قاسم هاشمی روی صحنه رفت و روایتی از حضرت ابوالفضل (ع) را اجرا کرد.

در سومین روز پروژه هفتم «ماه و نوا» چه گذشت؟

اجرای دوم به نوحه‌خوانی و یزله باسم حمادی از خوزستان اختصاص پیدا کرد. در این اجرا، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، یزله و سنج و دمام زنی عناوین برنامه اجرایی بودند.

در اجرای سوم و پایانی روز سوم، در ابتدا حسن علی‌تبار و محسن جوادی از بابل به روی صحنه رفتند و در ابتدا یک قطعه برای حضرت مسلم اجرا کردند که در این قطعه تعدادی از مقام‌های آوازی در مازندران اجرا گردید. پیش‌خوانی تعزیه و تلفیق چند قطعه عباس‌خوانی از دیگر قطعات این اجرا بود.

پس از اجرای عباس‌خوانی، عاشیق حسن اسکندری و علی کریمی روی صحنه رفتند و در ستایش امام حسین (ع) و ۲ گفتگو راجع به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) قطعاتی را روایت کردند.

در سومین روز پروژه هفتم «ماه و نوا» چه گذشت؟

این اجراها از تاریخ ۱ تا ۴ مهرماه همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند بر اساس زمان بندی مشخص شده در جدول، به صورت رایگان اجراها را مشاهده کنند.

کد خبر 5313950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha