۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه نیازمند تجهیزات آتش‌نشانی متناسب با یک کلانشهر است

کرمانشاه نیازمند تجهیزات آتش‌نشانی متناسب با یک کلانشهر است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی متناسب با یک کلانشهر را ندارد و باید برای تامین تجهیزات لازم پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پرسنل آتش نشان شهرداری کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری وظیفه دارد برای ارتقا امکانات و تجهیزات این سازمان تمام تلاش خود را به کار بگیرد، اظهار کرد: ب پیگیر اختصاص وسایل و تجهیزات لازم به سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه می‌شوم.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌های ایثارگران، رزمندگان و شهدای ایران اسلامی خصوصاً شهدای آتش‌نشان در دوران دفاع مقدس، افزود: در آن زمان جنگ تحمیلی آتش نشانان جز اولین کسانی بودند که بعد از بمباران شهرها و روستاها در حادثه حضور پیدا می‌کردند و همانند رزمندگان در خط مقدم جبهه‌ها، همیشه پیش قراول کنترل و مهار بحران‌های طبیعی و انسانی هستند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه آتش‌نشانان در بحران‌ها موجب کاهش هزینه‌های احتمالی مالی و جانی می‌شوند، تصریح کرد: آتش نشانان نیروهای مردمی هستند که مردم هر زمان که احساس خطر کنند به دلیل وجود اعتماد و اطمینان به آتش‌نشانان مراجعه می‌کنند و این اعتماد بزرگترین سرمایه برای این سازمان است.

بازوند به ایثار و از خودگذشتگی آتش‌نشانان در حوادث طبیعی و انسانی رخ داده در این استان از جمله زلزله شهرستان سرپل ذهاب و آتش‌سوزی جنگل‌های مرخیل شهرستان پاوه اشاره و تاکید کرد: این فداکاری‌ها، رشادت‌ها و شجاعت‌ها در صفحات تاریخ ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به کلانشهر شدن کرمانشاه، خاطر نشان کرد: بعد از ۲۵ سال، کرمانشاه نهمین کلانشهر کشور شد، لذا سطح رفاه و توسعه یافتگی این شهر باید در حد یک کلانشهر باشد و امکانات و تجهیزات آن متناسب با این جایگاه ارتقا یابد.

استاندار کرمانشاه با اشاره گلایه رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه مبنی بر وجود کمبود و کاستی‌های تجهیزات و وسایل مورد نیاز این سازمان، بیان کرد: اگرچه این جلسه به مناسبت تجلیل از پرسنل ایثارگر آتش‌نشانی تشکیل شده است، اما باید ماحصل این جلسه نتیجه بخش باشد.

بازوند ادامه داد: مشکلات و نیازهای این سازمان را در دستور کار قرار خواهم داد و هفته آینده جلسه‌ای را با حضور سازمان برنامه و بودجه، معاون عمرانی استانداری و سرپرست شهرداری کرمانشاه جهت حل برخی از این مشکلات و نیازها برگزار می‌کنیم.

کد خبر 5317078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کرمانشاهی AE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
      0 0
      در سال جاری شهرداری کرمانشاه وعده داده از اوارق دولتی برای خرید ده دستگاه اتوبوس نو خط BRT راه اندازی نماید که هنوز این وعده مهم محقق نشده . حالا از محل کدام بودجه شهرداری قرار است ناوگان آتشنشانی کلانشهر کرمانشاه مطابق استاندارد جهانی تجهیز شود