۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵

معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان:

روستای خراوی در محدوده اختلاف مرزی هرمزگان و کرمان قرار دارد

روستای خراوی در محدوده اختلاف مرزی هرمزگان و کرمان قرار دارد

بندرعباس - معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان گفت: روستای خراوی در محدوده اختلاف مرزی هرمزگان و کرمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رئوفی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در خصوص کلیپ پخش شده در فضای مجازی تحت عنوان مشکلات روستای خراوی، روستای مذکور در محدوده مورد اختلاف بین استان هرمزگان و استان کرمان واقع گردیده است.

وی افزود: از لحاظ مرزهای تقسیماتی روستای خراوی در محدوده استان کرمان قرار دارد و مصوبه وزرات کشور آن نیز به نام آن استان می‌باشد ولی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و پوشش کوه‌های مرتفع هیچ امکان ارتباطی روستاهای فوق با استان کرمان وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: به علت عدم وجود راه دسترسی و تمایل مردم منطقه و سوابق قبلی تمامی خدمات از قدیم الایام به روستاهای مذکور توسط ادارات و دستگاه‌های خدمات رسانی استان (شهرستان رودان) انجام گرفته است.

وی در خصوص پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکل اختلاف مرزی روستای مرزی، تصریح کرد: طی مکاتبات متعدد با وزارت کشور و برگزاری جلسات با استان کرمان تلاش برای اصلاح مرز انجام پذیرفته است که متاسفانه به دلیل وجود اختلافات دیرینه مرز تقسیماتی با استان کرمان و اینکه تدقیق و اصلاح مرز دارای روال طولانی و پیچیده ای بوده نیازمند مصوبه هیات دولت و وزارت کشور است.

رئوفی در همین خصوص گفت: طی آخرین مکاتبه با وزارت کشور به شماره ۲۸۴۷۱/۲۱/۹۲ مورخ ۰۴/‏۰۶/‏۱۴۰۰‬ مشکل آموزش و پرورش جهت تعیین تکلیف و اصلاح خطوط مرزی ارسال گردیده است همچنین پیشنهاد شده هماهنگی لازم بین فرمانداری منوجان ورودان تارفع مشکل مرزی برای آموزش کودکان انجام گردد.

کد خبر 5318926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha