رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

صهیونیستها به عجز خوددر تعرض به محموله‌های سوخت لبنان اذعان کردند

صهیونیستها به عجز خوددر تعرض به محموله‌های سوخت لبنان اذعان کردند

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی اذعان کردند که نمی‌توانستند به محموله سوخت ارسالی برای لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران تعرض کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سید هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی تصریح کرد: لبنان در حال حاضر با چالش‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از این چالش‌ها، معادلات منطقه‌ای است.

بر اساس این گزارش، وی گفت: با این حال، لبنان توانسته است تا حدود زیادی از این چالش منطقه‌ای عبور کرده و به یک بخش اساسی از معادله منطقه‌ای تبدیل گردد. موضوع ورود سوخت به لبنان تنها به خودِ سوخت مربوط نمی‌شود بلکه به راهی که سوخت از طریق آن وارد لبنان شد، ارتباط پیدا می‌کند.

صفی‌الدین ادامه داد: صهیونیست‌ها خود اقرار کردند که نمی‌توانند اقدامی علیه نفتکش‌های ایرانی که در مسیر لبنان بودند، انجام دهند. علت این مسأله هم آن بود که صهیونیست‌ها نمی‌خواستند حزب الله وارد معادله جنگ در دریا شود. این نشان دهنده نقطه ضعف رژیم صهیونیستی و نقطه قوت حزب الله است.

این مقام حزب الله در ادامه یادآور شد: صهیونیست‌ها نیک می‌دانند که موشک‌های حزب الله تا دورترین نقطه در اراضی اشغالی را نیز هدف قرار می‌دهند. بنابراین، واضح بود که آنها نمی‌توانستند به محموله‌ای که برای حزب الله ارسال شده بود، تعرض کنند.

صفی‌الدین اظهار داشت: ارسال سوخت به لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران به مثابه شکسته شدن محاصره آمریکا و غرب علیه لبنان بود. پیشتر نیز دیگر نهادها و مقامات لبنانی به ارسال سوخت به لبنان توسط ایران واکنش نشان داده بودند.

صهیونیست‌ها نیک می‌دانند که موشک‌های حزب الله تا دورترین نقطه در اراضی اشغالی را نیز هدف قرار می‌دهند. بنابراین، واضح بود که آنها نمی‌توانستند به محموله‌ای که برای حزب الله ارسال شده بود، تعرض کنند در همین ارتباط، تجمع علمای «عکار» لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود کاروان تانکرهای سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان، محاسبات ایالات متحده آمریکا را برهم زد و محاصره اقتصادی واشنگتن علیه بیروت را درهم شکست. این نهاد دینی در لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تشکر و قدردانی از سید حسن نصرالله به دلیل واردات سوخت از ایران، اعلام کرد: سید حسن نصرالله یک بار دیگر ثابت کرد که فردی قوی و سرسخت است و به وعده‌های خود عمل می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: ما از جمهوری اسلامی ایران و همچنین سوریه که در رسیدن کاروان تانکرهای سوخت به لبنان کمک کردند و موجب شدند تا محاصره اقتصادی علیه بیروت درهم بشکند، قدردانی می‌کنیم. همچنین «علی حمیه» وزیر امور عمومی و حمل و نقل لبنان تاکید کرد: تصمیم این کشور برای واردات سوخت از ایران تصمیمی مستقل و از سوی حاکمیت لبنان است که بر مبنای دغدغه و خواست شهروندان این کشور و تمام لبنان اتخاذ شده است. محاصره لبنان توسط آمریکا شکسته شده است.

واقعیت این است که امروز دیگر هیچکس شک ندارد که ورود کاروان حامل تانکرهای سوخت ایران به لبنان موجب شکسته شدن تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه این کشور شده است؛ تحریم‌هایی که به ویژه در طول دو سال اخیر بیش از پیش تشدید شدند. هدف ایالات متحده آمریکا از اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه لبنان، وادار کردن دولت این کشور به ایستادن در برابر حزب الله بود.

کد خبر 5318935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha