۱۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹

رئیس سازمان صمت استان سمنان:

مشکل ۷۲ واحد تولیدی استان سمنان بررسی شد

مشکل ۷۲ واحد تولیدی استان سمنان بررسی شد

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: ۱۴۰۰ در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی بررسی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل ظهر یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رونق تولید استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی بررسی شد، ابراز کرد: برای رفع مشکلات واحدهای مذکور، ۱۲۸ مصوبه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۵ درصد مصوبات در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار، اجرایی شده که مابقی نیز به صورت جدی پیگیری خواهد شد، ابراز کرد: در همین حوزه، کمیته‌ای با نام رصد مصوبات واحدهای تولیدی مشکل دار تشکیل شد که باید گفت اهمیت بسیار بالایی دارد.

رئیس صمت سمنان با بیان اینکه مسئله زیرساخت‌ها از جمله کمبود آب، از موانع جدی و مشکل مهم توسعه صنعت در استان سمنان است، گفت: ما به صورت جدی از استقرار صنایع آب بَر در استان جلوگیری کردیم همچنین برق واحدهای صنعتی نیز از دیگر مباحثی است که باید برای آینده تمهیدات جدی اندیشیده شود اما همچنان رفع تعهدات ارزی برخی از واحدهای صادرات محور، تخصیص ارز از سوی بانک مرزی و تعرفه‌های جدید گاز از دیگر چالش‌های پیش روی حوزه صنعت است.

تشنه دل با بیان اینکه بر اساس گزارش‌ها، در سال ۱۴۰۰ تاکنون در بحث تسهیلات رونق تولید، در مجموع ۳۹۹ طرح به مبلغ ۳۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند، ابراز داشت: تاکنون ۲۵۱ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری ۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده و همچنین ۱۴۸ پرونده با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال، توسط بانک‌های عامل در دست بررسی است.

کد خبر 5319188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha