منابع خبری اعلام کردند؛

آخرین خبرها از شکست تاریخی فیس بوک

آخرین خبرها از شکست تاریخی فیس بوک

آخرین خبرها از شکست تاریخی فیس بوک به دنبال قطعی سراسری واتس اپ و اینستاگرام از فروش میلیاردی داده و ضرر میلیاردی زاکربرگ حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، همچنین طبق اطلاعات Privacy Affairs داده‌های عرضه شده برای فروش شامل نام کاربران، ایمیل، شماره موبایل، موقعیت مکانی، جنسیت و نام کاربری افراد است. داده‌ها جدید و مربوط به ۲۰۲۱ هستند.

افت شدید ارزش سهام فیس بوک

این در حالی است که رسانه ها از افت شدید ارزش سهام فیس بوک پس از انتشار خبر اختلالات در سرویس‌های آن خبر داده اند. همچنین مارک زاکربرگ با ۷ میلیارد دلار ضرر ناشی از قطعی فیس بوک به مقام پنجمین ثروتمندجهان نزول کرده است.

از کار افتادن ابزارهای داخلی

از سوی دیگر بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تجهیزات اداری و ابزار مربوط به ارتباطات داخلی فیسبوک نیز از دسترس خارج شده اند و اکثر کارکنان فیس بوک قادر به کار نیستند.

همچنین برخی منابع خبری اعلام کردند هیچ چیز در ساختمان واتس اپ جز ایمیل کار نمی‌کند.

فیس بوک: دلیل قطع خدمات را نمی دانیم/ عذرخواهی یک مدیر ارشد فیس بوک

فیس بوک به کارمندان خود اعلام کرده دلیل اختلال در سرویس‌ها مشخص نیست و برخی از کارمندان با استفاده از نرم افزار زوم ارتباط خود را حفظ می‌کنند. این در حالی است که تمام سرویس‌ها و دسترسی‌ها در ساختمان فیس بوک مختل شده است.

همچنین این نشریه به توییت مایک شروپفر مدیر ارشد فنی فیس بوک اشاره کرد که از کاربران عذرخواهی کرده و قول داده تا تیم‌های فنی در سریع‌ترین زمان ممکن اختلال را رفع و سیستم‌ها را بازیابی کنند.

شکست فیس بوک طولانی می شود...

زد دی نت نیز به نقل از یک کاربر ردیت که مدعی است یکی از کارکنان فیس بوک بوده اعلام کرده این یک حمله نیست بلکه این اختلال از تغییری اشتباه در تنظیمات ناشی شده است. وی همچنین ادعا کرده است: فیس بوک مدت بیشتری خارج از دسترس خواهد بود و گمان می کنم این طولانی ترین و شدیدترین شکست فیس بوک تا امروز باشد.

فشارهای کنگره و افشاگریهای اخیر

اختلال در سرویسهای فیس بوک در حالی رخ داده که این شرکت به تازگی تحت فشار شدید کنگره آمریکا است.

در همین رابطه فرانسیس هوگن که قبلاً به عنوان مدیر تولید در تیم اخبار جعلی مدنی فیس بوک فعالیت می‌کرد رازهای پنهان این شرکت را فاش کرده. او افشاگری است که اسناد مربوط به تحقیق وال استریت ژورنال و جلسه استماع سنای آمریکا درباره آسیب اینستاگرام به دختران نوجوان را ارائه داده است.

نشریه وال استریت ژورنال گزارش‌هایی مبتنی بر اسناد داخلی و ایمیل‌های فیس بوک منتشر کرد که نشان می‌داد این شبکه اجتماعی با ایجاد تغییراتی در الگوریتم محتوا به دوقطبی شدن فضای آنلاین دامن زده است. همچنین این اسناد نشان داد فیس بوک اقدامات لازم برای مقابله با محتوای تردید درباره واکسیناسیون را اتخاذ نکرده و علاوه بر این موارد از آسیب اینستاگرام به سلامت ذهنی دختران نوجوان نیز آگاه بوده است.

هوگن قرار است روز سه شنبه در مقابل یکی از کمیته‌های زیرمجموعه سنا حاضر شود و درباره تحقیقات این شرکت در زمینه تأثیر اینستاگرام بر کاربران جوان شهادت دهد.

به گزارش مهر، تاکنون دلیل اصلی اختلال و قطعی جهانی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ اعلام نشده است اما براساس برخی گزارشها دلیل این خاموشی طولانی خطای انسانی بوده است. 

کد خبر 5320298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      این خاموشی طولانی خطای انسانی بوده است؟ جک می گی؟ مطمن باش که یک حمله بوده و احتمالا اطلاعات دزدیده شده. منتهی اینها جرات گفتنش را ندارند.