۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷

جوکار در گفتگو با مهر:

سفرهای استانی رئیسی کم هزینه است/ دولت روحانی از مردم دور بود

سفرهای استانی رئیسی کم هزینه است/ دولت روحانی از مردم دور بود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: سفرهای استانی روسای جمهور سابق همراه با تجمعات زیاد و هزینه‌بر بود اما در سفرهای رئیسی تشریفات زائد حذف شده است.

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سفرهای استانی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: از زمانی که دولت جدید آغاز به کار کرده، شاهد سفرهای استانی رئیس‌جمهور هستیم و نکته قابل توجه آن است که رئیس‌جمهور سفرهای استانی خود را از مناطق محروم شروع کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات فعلی کشور در مناطق مختلف زاییده اقدامات ضعیف دولت روحانی است، گفت: دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته با سوء‌مدیریت خود منجر به مشکلات زیادی برای کشور شد و دولتمردان روحانی اعتقادی به ارتباط نزدیک با مردم و پیگیری مطالبات آنان نداشتند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه دولت روحانی هیچ‌گاه به ویژه در بدترین شرایط اقتصادی هم کنار مردم نبود، متذکر شد: مسئولان باید خودشان را متعلق به مردم بدانند و در شرایط سخت کنار آنان باشند و برای رفع دغدغه‌های آنان تلاش کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم منجر به دلگرمی آنان می‌شود، ادامه داد: از سوی دیگر مسئولان باید پاسخگوی ملت باشند و سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به نقاط مختلف کشور باعث می‌شود که مردم بی واسطه با آنان گفتگو کنند و مطالبات خود را از آنان بخواهند.

جوکار بیان کرد: یکی دیگر از نکات قابل توجه آن است که رئیسی روزهای تعطیل را برای سفرهای استانی خود در نظر گرفته و تشریفات زائد سفرها هم حذف شده است که در دولت‌های قبل شاهد این مسئله ناپسند بودیم.

وی یادآور شد: در سال‌های قبل، سفرهای استانی رؤسای جمهور همراه با تجملات زیاد و هزینه‌بر بود، اما امروز اینگونه نیست و سفرهای استانی رئیسی کم هزینه است، رئیس‌جمهور در روستاها و مناطق محروم حضور می‌یابد و مطالبات مردم را به سرعت پیگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات آن است که دولتمردان سابق از مردم دور بودند، گفت: دولتمردان سابق در کنار مردم قرار نمی‌گرفتند و دور از مردم تصمیم‌گیری می‌کردند که این تفکر باعث ایجاد فساد و رانت‌خواری شد، اما دولت سیزدهم این رویه را از همین ابتدا اصلاح کرده است.

کد خبر 5321333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      باتوجه به ابنکه90درصدازمشکلات تمام مردم ایران تورم وگرانی وبیکاری هست سفرهای استانی چه چیز را حل خواهدنمود؟
      • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
        0 0
        هرچیز جای خودش مهم هست سفر استانی باعث میشه از نزدیک مشکلات وحرف مردم دیده شوددستور مستقیم رئیس جمهور و مطالبه بعدی ایشون اتفاقا بسیار مشکل گشاست.ضمنا مردم احساس همدلی و آرامش بیشتری هم پیدامیکنند. شمااگر مشکل مالی نداشته باشی ولی کسی شماروتحویل نگیره چه حسی داری؟ احساس تنهایی غربت بی ارزش بودن و..
    • شهاب IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      آقا یک هواپیما می پرد وپایین می آید برای مردم دویست هزار دلار هزینه دارد هزینه اقامت در محل یک میلیارد تومان پس یک روز سفرچهار میلیارد تومان پول مردم این اشک دیده من است خون دل شماست آقا رییسی کار بلد ه هیچ کار نکنه فقط پول ملی ما را بی ارزش نکنه
      • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
        0 0
        عزیز جان این عدد وقیمتهارو از کجا در آوردی؟ یکسری مشکلات عمومی هست مثل ارزش پول ملی وگرانی و... اما یکسری حتما باید از نزدیک و واقعی دردها ومشکلات دیده شود ومستقیم بامردم ارتباط برقرار شود مثل پزشکی که بیمارش رو حضوری معاینه میکنه. نمیشه بگی پزشک معاینه ش بیفایده هست. خدانگذره از قبلیهایی که مقصرند
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      آقا فهمیدیم شما خوبید اصلا فرشته آید فقط لطف کنید کار کنید
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      0 0
      شما چه مشکلی در یزد حل کردید بگو ببینم