۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

لبیک۲۲هزار امام جماعت به مهرواره«اوج»/۵۰۰۰مسجد زیر چتر بنیادهدایت

لبیک۲۲هزار امام جماعت به مهرواره«اوج»/۵۰۰۰مسجد زیر چتر بنیادهدایت

خرم‌آباد- معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور از آمادگی ۲۲ هزار امام جماعت برای شرکت در مهرواره «اوج» خبر داد و گفت: بنیاد هدایت برنامه‌های خود را در ۵ هزار مسجد به پیش می‌برد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مأموریت اصلی بنیاد هدایت در واقع به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی برای حل مسائل اجتماعی است، اظهار داشت: بنیاد هدایت در واقع یک قرارگاه اجتماعی مسجد محور است.

وی با بیان اینکه راهبرد بنیاد هدایت، تعالی شبکه امامت است و معتقد است اگر امامت و نظام امامت و امامان مساجد با استفاده از ظرفیت مسجد به حل مسائل مردم در محله بپردازند و در واقع از امام مسجد به امام محله تبدیل شوند و استعدادهای مردم را برای حل مسائل اجتماعی مدیریت کنند، در کل کشور مسئله نخواهیم داشت؛ تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر اینکه دین و نظام معارفی مردم تقویت می‌شود، استعدادهای آنها را در عرصه‌های اجتماعی شکوفا می‌کند و دنیای مردم را هم آباد می‌کند که انقلاب ما انقلاب دین و دنیاست.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه با این نگاه بنیاد هدایت شکل گرفته و در ۵ هزار مسجد در سه قالب فعالیت‌ها را پیش می‌برد، افزود: امامان روستا که قبلاً به عنوان روحانی مستقر معروف بودند، امامان محله که در شهرها هستند و ۴۰۰ پایگاه اجتماعی فرهنگی در حاشیه شهر، پایلوت ۵ هزار مسجدی که امام مستقر می‌شود و با پشتیبانی آموزشی، تقویت معرفتی، توان افزایی امامان به حل مسائل می‌پردازند.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: بنیاد هدایت علاوه بر شبکه تعالی امامت، مسئولیت حوزه مسجد سازمان را هم بر عهده دارد و تدوین سند ملی و کمک به پیاده سازی را باید تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر رشد و تعالی این شبکه موظف است مأموریت تعریف کند تا این شبکه زنده بماند، گفت: از جمله ماموریت‌هایی که تا امروز و در مدت ۸ ماه گذشته پیش گرفته، مهرواره «محله همدل» بود که غریب ۴۳ هزار محله شرکت کردند، ۵۳ هزار مسئله را معرفی کردند و قریب به ۲۰ هزار مسئله را حل کردند که در نهایت ۳ نفر نیز برگزیده شدند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه دومین مأموریت در دستور کار بنیاد هدایت مهرواره «اوج» است که براساس فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ‬خدمت رسانی باید با محوریت مسجد اوج بگیرد، اجرا می‌شود؛ تصریح کرد: ‬فراخوان لبیک به فرمان رهبری برای امامان جماعت اعلام شد، تا کنون قریب به ۲۲ هزار امام جماعت اعلام آمادگی کرده‌اند که در این شبکه قرار بگیرند و برای تقویت خدمت رسانی اجتماعی نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: با قوت و با همت بالایی که وجود دارد و با شبکه راهیاری که شکل گرفته است، امیدواریم بنیاد هدایت هم تقویت کمی یابد و به ۸۰ هزار مسجد برسیم؛ هم به تقویت کیفی برسیم و امامان توانمندی را در مساجد مستقر کنیم و با نظامات برنامه ریزی این عنوان «حل مسائل اجتماعی با محوریت مسجد» را محقق کنیم.

کد خبر 5321428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha