۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

فرماندار پیرانشهر:

ممنوعیت تردد از مرز تمرچین پیرانشهر تا دوشنبه تداوم دارد

ممنوعیت تردد از مرز تمرچین پیرانشهر تا دوشنبه تداوم دارد

ارومیه – فرماندار پیرانشهر گفت: به دلیل برگزاری انتخابات در عراق با وجود بازگشایی مرزهای زمینی استان از امروز تردد از مرز تمرچین تا دوشنبه همچنان ممنوع است.

ترابی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهارکرد: بر اساس اطلاعیه وزارت کشور عراق و انجام انتخابات در این کشور، مرزهای ایران منتهی به کشور عراق از جمله مرز رسمی تمرچین به علت انجام فرآیند انتخابات در کشور عراق، هرگونه تردد مسافر، کالا و انجام رویه بازرگانی از ساعت ۲۱ روز شنبه ۱۷ مهرماه الی ساعت ۶ صبح روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ممنوع است.

وی ادامه داد: بر اساس این اطلاعیه به اطلاع کلیه شهروندان و هم استانی‌هایی که قصد سفر به کشور عراق از مرز تمرچین را دارند می‌رساند تا پایان لغو ممنوعیت تردد از مراجعه به مرز تمرچین خودداری کنند.

ترابی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاعیه بازگشایی مرزهای استان آذربایجان غربی از روز جمعه ۱۶ مهرماه، بازگشایی و تردد مسافر از مرز تمرچین از فردا به قوت خود باقی است و ممنوعیت فوق فقط شامل زمانبندی اعلام شده است.

فرماندار پیرانشهر مرز تمرچین را به عنوان یکی از مرزهای استراتژیک در جنوب استان، پتانسیل مناسبی در جهت افزایش سطح مبادلات تجاری و ارتقای پیشرفت منطقه و کشور دانست و میزان تردد مسافر از این پایانه را طی شش ماهه نخست سال ۴۸ هزار نفر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد ۹۲ هزار کامیون از این گمرک خارج شده اند، گفت: ساماندهی محوطه پایانه و تجهیز کارگاه‌های مستقر در این پایانه از مهمترین اقدامات تجهیز و توسعه مرز تمرچین بوده است.

کد خبر 5322138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha