مشاور نخست وزیر عراق:

اقداماتی برای حمایت از ناظران بین المللی انتخابات انجام شده است

اقداماتی برای حمایت از ناظران بین المللی انتخابات انجام شده است

مشاور نخست وزیر عراق در سخنانی تأکید کرد که اقداماتی برای حمایت از ناظران بین المللی انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «حسین الهنداوی» مشاور «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی این کشور و حضور ناظران بین المللی در آنجا، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اقداماتی برای حمایت از ناظران بین المللی انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور، انجام شده است. ما در این زمینه با کشورهایی که ناظر به عراق اعزام کرده اند، هماهنگ هستیم.

این مقام عراقی در خصوص روند رأی گیری ویژه از گروه‌های خاص در عراق نیز گفت: انتخابات در فضایی متفاوت نسبت به گذشته و به صورت آزاد در جریان است. مشکلات و نواقصی وجود دارد که در حال حل و فصل است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از آغاز رأی گیری ویژه گروه‌های خاص در انتخابات پارلمانی زودهنگام خبر داد. این نهاد انتخاباتی اعلام کرد که رأی گیری ویژه گروه‌های خاص از صبح امروز جمعه آغاز شده است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در بیانیه مذکو تأکید کرد: رأی گیری ویژه شامل نیروهای امنیتی، نظامی، زندانیان و آوارگان در سراسر عراق می‌شود. از سوی دیگر، «تحسین الخفاجی» فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که طرح نیروهای مسلح برای تأمین امنیت رأی گیری ویژه براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده اجرا می‌شود.

چندی پیش «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق از نظارت بین‌المللی بر روند برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور خبر داد. نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق در این خصوص تصریح کرد: ۸۰۰ ناظر سازمان ملل بر انتخابات این کشور نظارت خواهند داشت. لازم است که این انتخابات شفاف برگزار شود. تعداد زیادی از ناظران بین‌المللی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب هستند.

کد خبر 5322467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha