۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور خبر داد؛

صادرات فرآورده‌های لبنی نیشابور به اوراسیا

صادرات فرآورده‌های لبنی نیشابور به اوراسیا

نیشابور- رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، هزار تن فرآورده‌های لبنی شهرستان نیشابور به اوراسیا صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در طرح ریشه‌کنی طاعون گاوی و گوسفندی، ۴۰۰ هزار رأس دام اهلی در داخل روستاها واکسینه شدند که خوشبختانه تا به امروز موردی در مناطق حیات وحش نیشابور، زبرخان و فیروزه در رابطه با طاعون گوسفندی و گاوی گزارش نشده است.

وی با اشاره به این‌که باید سالانه ۱۲ هزار سگ در شهرستان نیشابور واکسینه شوند، ادامه داد: تاکنون شش هزار قلاده سگ علیه هاری واکسینه شده‌اند، بیماری هاری درمان ندارد و باید از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور با بیان این‌که ۴۰۷ زنبورستان و ۴۵ هزار کندوی عسل در شهرستان نیشابور و زبرخان فعالیت دارند، اضافه کرد: در یک سال گذشته تاکنون سه تن عسل تقلبی در شهرستان نیشابور کشف و ضبط شده است، عسل‌هایی که دارای هویت و برچسب نباشد مورد تأیید دامپزشکی نیست.

وی به ظرفیت صادراتی فرآورده‌های دامی شهرستان نیشابور اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، هزار تن فرآورده‌های لبنی از شهرستان نیشابور به کشورهای اورسیا صادر شده است.

سلیمانی با بیان این‌که سالانه ۹ هزار تن گوشت قرمز در نیشابور تولید می‌شود، اظهار کرد: ۶۳ هزار و ۴۵۰ رأس دام سبک و چهار هزار رأس دام سنگین در کشتارگاه‌های شهرستان کشتار شده است که از این تعداد، ۱۶۰ رأس غیر قابل مصرف بوده که در کوره تبدیل به پودر شده است.

وی ادامه داد: در شش ماه اول امسال، هزار و ۴۰۷ بازدید از مراکز تولید دام انجام شده که طی آنها ۱۳ تن فرآورده گوشتی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

کد خبر 5324841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha