۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۳

استاندار قزوین:

امنیت و آموزش بال‌های توسعه هستند

امنیت و آموزش بال‌های توسعه هستند

قزوین- استاندار قزوین گفت: امنیت و آموزش بال‌های توسعه هستند که اگر هر یک از این دو بال درست کار نکند مابقی ظرفیت‌ها به درستی به کار گرفته نمی‌شود و یا با چالش و مسئله رو به رو می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر هدایت الله جمالی پور ظهر سه شنبه در جلسه نکوداشت مروجین آموزش همگانی نیروی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: با استعداد کم و معضلات انباشته و گاهی بارکم کاری دیگران و شرایط حاکم بر کشور نیروی انتظامی و فعالین این حوزه بار خدمت را به دوش می کشند.

استاندار قزوین ادامه داد: قزوین همواره جز استان‌های پر مسئله است و دارای شرایط سخت امنیتی است که به خاطر شرایط خاص ژئوپلیتیکی نیازمند زکاوت و وقت گذاری است و در همین راستا همواره شاهد تلاش‌های شما بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: در همه کارها نقص‌هایی هم وجود دارد و باید تلاش کنیم این نواقص را رفع کنیم و مزیت‌ها را بشناسیم و بتوانیم آن را پرورش دهیم و از همه ظرفیت خود استفاده کنیم.

این مسئول توضیح داد: استعداد و توان نیروی انتظامی استان قزوین تنها به میزان نیازهای شهرستان قزوین است و با این حال نیروی انتظامی استان با مدیریتی توانمند تلاش می‌کند این مشکلات را پوشش دهد.

جمالی پور مطرح کرد: وظایف معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی متنوع و متعدد است و اهمیت هر بخش نیز در جایگاه خود قابل توجه است.

وی افزود: امنیت و آموزش بال‌های توسعه هستند که اگر هر یک از این دو بال درست کار نکند مابقی ظرفیت‌ها به درستی به کار گرفته نمی‌شود و یا با چالش و مسئله رو به رو می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در آموزش تکلیف روشن است و آنها که به طور رسمی مسئولیت دارند باید در این حوزه نقش آفرینی کنند، امروز نمی‌گویند کشورها چه منابعی دارند گر چه منابع بالقوه مهم است ولی عنصر کلیدی نیست، هم اکنون عنصر کلیدی سرمایه انسانی است، کشوری اگر انسان فرهیخته و آگاه داشته باشد و در کنارش منابع طبیعی و ژئوپلیتیک داشته باشد می‌تواند قدرتمند شود و ما در هر دو بعد مزیت بسیار داریم و دارای منابع گران بهایی هستیم.

جمالی پور یادآور شد: متأسفانه در بعد اجتماعی مشکلات عدیده ای داریم نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم، بهره وری ما پایین است و تربیت اجتماعی در کشور همسان با تربیت علمی پیشرفت نکرده و همین موضوع برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است.

استاندار قزوین گفت: دولت و سایر نهادها در این موضوع دخیل هستند و نیروی انتظامی نقش بی بدیلی در این موضوع دارد چرا که در تأمین امنیت و تربیت اجتماعی نقش دارد و می‌تواند سرمایه‌ها را تربیت کند.

وی تاکید کرد: پلیس حافظ قانون است و در وظایف خود باید به اصل قانون توجه داشته باشد، اولین خطر برای جامعه عدول از قانون است، اصل قانون باید مورد حفاظت قرار بگیرد و نظم جامعه هم به همین موضوع بستگی دارد. همه ما باید در صیانت از قانون تلاش کنیم ولی این وظیفه در نیروی انتظامی بیش از هر نهاد و ارگان دیگری به چشم می‌آید و سایرین هم باید با این وظیفه همراهی کنند.

این مسئول بیان کرد: اگر خواهان تغییر در مملکت هستیم باید روی دو پایه مدرسه و پلیس سرمایه گذاری کنیم و اگر توانستیم در این دو بخش همراهی داشته باشیم حرکت در سایر بخش‌ها درست شده و به شرایط منطقی می‌شود.

جمالی پور در پایان با اشاره به این موضوع که منابع مالی کشور محدود هستند و باید با مدیریت صحیح این مشکل پوشش داده شود اذعان کرد: خواسته‌های پلیس برای تأمین امنیت جامعه به حق است با این حال باید تلاش کنیم که در یک نظام بهره ور مشکلات را پشت سر بگذاریم چرا که با افزایش بهره وری تا ۷۰ درصد از مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 5325860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha