۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد؛

وقف راهی برای محرومیت‌زدایی از چهره جامعه

وقف راهی برای محرومیت‌زدایی از چهره جامعه

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروزه وقف با شرکت‌های دانش بنیان گره خورده است، گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم محمد مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به دستاوردهای وقف در حوزه تقویت شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در گام دوم این است که بتواند دانش و فناوری روز را با حوزه های سنتی خود آشتی دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وقف یکی از مظاهر تمدن اسلامی است، عنوان کرد: وقف در حفظ و نگهداشت میراث اسلامی نقش مهمی داشته است، در عین حال وقف به عنوان یک مسئله مهم اقتصادی بوده که در راستای محرومیت زدایی و کارهای مهم فرهنگی از آن بهره برده شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه وقف با شرکت‌های دانش بنیان گره خورده است، تصریح کرد: امروز شرکت‌های دانش بنیان یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه گفت: سازمان اوقاف در این نمایشگاه نشان داده که چگونه می‌شود از ظرفیت‌های سنتی خود در راستای ورود به دانش‌های جدید و توسعه آن در بکارگیری وقف به منظور پیشرفت و اعتلای کشور بهره ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: وقف یکی از سنت‌های ملت ایران است که هم وجه شرعی و اخلاقی و هم وجه اقتصادی دارد و در طول ۱۴ قرن اخیر از سنت‌های مهم اقتصادی جامعه ایران محسوب می‌شود. در دوره جدید سازمان اوقاف در حوزه دانش‌های جدید اقداماتی که صورت گرفته شاهد ماندگاری بیشتر و اثربخشی بهتری ازاین سنت حسنه در جامعه خواهد داشته هستیم.

کد خبر 5326897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha