۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۸:۴۵

رئیس سازمان اوقاف کشور مطرح کرد:

توجه به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در وقف های جدید

توجه به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در وقف های جدید

رشت- رئیس سازمان اوقاف کشور گفت: در وقف های جدید به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها توجه شده و آنها را به سمت توسعه اقتصادی سوق داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی شامگاه شنبه در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به آمادگی سازمان اوقاف برای توسعه درختکاری و زارعت چوب، گفت: این امر علاوه بر رفع بخشی از نیازهای کشور به چوب، استحصال منابع خوبی در استان و در حوزه وقف خواهد بود.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه حفظ موقوفات، نظارت بر نیات واقفان و ارتقا بهره‌وری سه وظیفه مهم موقوفات است، اظهار کرد: نیت واقفان را به شاخه‌های خاص و اثربخش محدود کرده ایم تا علاوه بر افزایش منافع حاصل از وقف، امکان توسعه وقف را فراهم سازیم.

وی با تأکید بر لزوم وجود نگاه ویژه به دانشگاه‌ها در حوزه وقف، افزود: استفاده از روش‌های مناسب برای بهره مندی هر چه بیشتر از موقوفات از دیگر برنامه‌های این سازمان است و با توجه به گستردگی مقوله وقف، در زمینه توسعه نهادهای دانش بنیان نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.

رئیس سازمان اوقاف کشور ادامه داد: در وقف‌های جدید به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها توجهی ویژه شده و هدف آن سوق دادن وقف در جهت توسعه اقتصادی است.

وقف به فرهنگ عمومی تبدیل شود

استاندار گیلان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف صدقه جاری است که سابقه تاریخی کهن دارد، اظهار کرد: وقف اقدام دینی است که رویکردهایی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز دارد.

ارسلان زارع با تأکید بر لزوم تعمیم وقف از حوزه‌های محدود و خاص به حوزه‌های کامل و جامع امور فرهنگی و اجتماعی جامعه و نیز فراگیرتر شدن گستره آن، ادامه داد: معتقدم اطلاع رسانی از کارکردهای وقف باید بیشتر و متناسب با نیازهای روز باشد تا فرهنگ وقف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص وقف، افزود: رهبری تأکید کردند که وقف علم و فن آوری ضرورت امروز جامعه است زیرا یکی از راه‌های رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی، تولید علم و فن آوری است.

کد خبر 4921366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha