۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰

وزیر ورزش و جوانان:

تحکیم خانواده و تقویت وحدت ملی از اهداف گسترش ورزش در جامعه است

تحکیم خانواده و تقویت وحدت ملی از اهداف گسترش ورزش در جامعه است

قم- وزیر ورزش و جوانان گفت: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید سجادی صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد.

وی ادامه داد: ورزش‌های بومی-محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است.

وی افزود: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

به باور وی، کمان گیری با اسب یکی از ورزش‌ها و سنت‌های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه‌ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت‌های سنت‌های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته‌های بومی و محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته‌های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش می‌شود مطالبه و چالش‌های جوانان از نظام و قسمت‌های مختلف کشور به نحو شایسته ای پاسخ داده شود گفت: وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیریتی را داشته باشند.

کد خبر 5327417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha