۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰

با هدف تقویت جبهه برضد روسیه؛

آستین به حوزه دریای سیاه سفر کرد

آستین به حوزه دریای سیاه سفر کرد

وزیر دفاع آمریکا در راستای سیاست های تنش برانگیز واشنگتن در اروپای شرقی و حوزه دریای سیاه، به این منطقه سفر کرده است تا از کشورهای اوکراین، رومانی و گرجستان بازدید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکو تایمز، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با هدف تقویت اتحاد با کشورهای به زعم آمریکا تحت فشار روسیه و همچنین قدردانی از مشارکتشان در اشغالگری ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان، به منطقه دریای سیاه سفر کرده است.

آستین در این سفر و پیش از شرکت در نشست حضوری وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در «بروکسل» پایتخت بلژیک در ۲۱ و ۲۲ اکتبر (۲۹ و ۳۰ مهر)، از گرجستان، رومانی و اوکراین بازدید خواهد کرد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا پیش از سفر آستین، در این باره گفت: ما در حال تقویت کردن حاکمیت کشورهایی هستیم که در خط مقدم تجاوز روسیه هستند.

کشورهای یاد شده همگی در حلقه ناتو به شمار می روند. رومانی عضو مستقیم ناتو و گرجستان و اوکراین از کشورهای همکار این پیمان هستند.

آستین همچنین در گرجستان با نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد. گرجستان امیدوار است که آستین در پیشبرد و تحقق خواسته این کشور مبنی بر عضویت دائم در ناتو، کمک نماید.

لازم به توضیح است که جدایی شبه جزیره «کریمه» از اوکراین و الحاق آن به روسیه طی همه پرسی که از سوی مردم این شبه جزیره انجام شد به اصلی ترین موضوع تنش میان مسکو و کی یف طی سال های اخیر تبدیل شده است و آمریکا در این بین آتش بیار معرکه شده و سعی در پیشبرد اهدافش در این منطقه از جهان، با به چالش کشیدن روسیه دارد.

کد خبر 5330244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha