۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵

مهر پیگیری کرد؛

یک بام و دو هوای آموزش در روزهای نارنجی کرونا

یک بام و دو هوای آموزش در روزهای نارنجی کرونا

بیرجند- بار دیگر خبر تعطیلی مدارس شهر بیرجند بسیاری از والدین و دانش آموزان را به شوک تحصیلی سوق داد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اگر چه از همان روزهای شروع سال تحصیلی جدید اخبار حکایت از بازگشایی مدارس و ادامه تحصیل به صورت حضوری پس از یکسال تحصیلی مجازی داشت اما طی روزهای گذشته بر خلاف آنچه از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضوری بودن مدارس به ویژه برای کلاس اول و دومی‌ها اعلام شد این روزها با اوج گرفتن دوباره بیماری کرونا استاندار خراسان جنوبی و آموزش و پرورش خبر از ممنوعیت حضوری بودن مدارس دادند.

همین اخبار ضد و نقیض و سیاست یک بام و دو هوا سبب گلایه شد و آن طور که ولی دانش‌آموز کلاس اولی در گفتگو با مهر اظهارداشت: از ابتدای سال طبق مصوبات ابلاغی پایه اول و دوم با برنامه‌ریزی های انجام شده و تعداد کمتر به صورت روز درمیان و گاه هر روز و در بازه زمانی کمتر در مدرسه حضور داشتند.

سردرگمی والدین و دانش آموزان

مرادی ادامه داد: برخی مدارس شهر بیرجند نیز از همان ابتدا غیر حضوری بود و همین دوگانگی‌ها سردرگمی اولیا را در پی داشت.

وی تصریح کرد: اما با اینکه طبق خبرها امید می‌رفت حداقل برای کلاس اول و دومی‌ها که سال گذشته سال تحصیلی نه چندان مناسبی را سپری کردند آموزش با برنامه ریزی مدارس به صورت حضوری باشد حال از دو روز گذشته خبر از تعطیلی مدارس به گوش می‌رسد.

وی عنوان کرد: حال با وجود چنین خبرهای ضد و نقیضی اولیا دانش آموزان سرگردان‌اند و نمی‌دانند چه در انتظار مسیر تحصیل فرزندانشان خواهد بود.

محسنی دیگر ولی دانش‌آموز هم فرزندش سال گذشته در فضای مجازی سال اول را نیمه تمام رها کرده است؛ گفت: کلاس اولی‌ها نیاز به حضور در مدرسه دارند. چرا که تأثیر پذیری دانش‌آموز از معلم و محیط مدرسه بسیار است.

وی ادامه داد: اما این اخبار دوگانه و اینکه برخی مدارس حضوری و برخی غیر حضوری و مجازی هستند سبب سردرگمی شده و پس از این مدت برنامه‌ریزی و کنار آمدن با شرایط همه باید شرایط دیگری را تجربه و برنامه‌ریزی دیگری داشته باشیم‌.

مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی شهری غیرحضوری شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این زمینه در گفتگو با مهر از غیر حضوری بودن تحصیل برای همه مقاطع شهری خبر داد و افزود: برای پایه اول و دوم هم که در مدارس شهری قرار بر تحصیل حضوری بود به سبب خیزش کرونا تحصیل غیر حضوری شده است.

محمد علی واقعی بیان کرد: تصمیمات جدید برای ادامه مسیر تحصیل در امسال فردا در شورای آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

آن طور که مسئولان اعلام کردند دانش آموزان، والدین و معلمان خراسان جنوبی باید منتظر تصمیمات مسئولان در شورای آموزش و پرورش استان باشند.

کد خبر 5331472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha