۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳

«هیدرای جهادیسم» منتشر شد؛

چرا ایدئولوژی داعش برای جوانان اروپایی جذاب است؟

چرا ایدئولوژی داعش برای جوانان اروپایی جذاب است؟

کتاب «هیدرای جهادیسم» نوشته آسیم ال دیفراوی در آلمان منتشر شد. در این کتاب بحث شده که چرا ایدئولوژی مرگبار داعش برای جوانان اروپایی جذاب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، کتاب «هیدرای جهادیسم» نوشته Asiem El Difraoui در ۳۵۰ صفحه منتشر شد. رواج افراط‌گرایی معضل امروز اروپایی‌هاست. پس از آنکه ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش در اکتبر سال ۲۰۱۹، در جریان حمله نیروهای نظامی ایالات متحده کشته شد، بسیاری از تحلیل‌گران مسائل بین‌المللی ادعا کردند که جنگ علیه تروریسم به پایان رسیده است. این در حالی است که گروه‌های رادیکال از سال‌ها پیش، جنبشی جهانی را راه‌اندازی و بسیاری از جوانان اروپایی را نیز به خود جذب کرده‌اند.

در همین راستا، آسیم ال دیفراوی که به عنوان فیلمساز و روزنامه‌نگار در جنگ‌های عراق و افغانستان حضور داشته، در کتاب «هیدرای جهادیسم» تجربه خود را از برخورد با اسلام‌گرایان افراطی نوشته است. او در این کتاب توضیح داده که چگونه افراط گرایی به وجود آمده، چگونه الگوهای فکری و استراتژی‌های آنها در جهان گسترش یافته و چرا ایدئولوژی مرگبار آنها برای جوانان اروپایی جذاب است. از نگاه او، سیاست‌های اشتباه غرب و رسانه‌های غربی در شکل‌گیری گروه‌های افراطی نقش به‌سزایی دارند.

برای مشاهده صفحه کتاب در آمازون به این نشانی بروید.

کد خبر 5331681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha