۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۵:۴۲

گزارش محققان انگلیسی؛

افزایش نرخ مرگ افراد دچار مشکلات سلامت روان در پاندمی کرونا

افزایش نرخ مرگ افراد دچار مشکلات سلامت روان در پاندمی کرونا

بر اساس مطالعه بر روی بیش از ۱۶۰ هزار بیمار، تعداد مرگ و میر در میان افرادی که دارای شرایط روانی و معلولیت ذهنی هستند در دوره پاندمی کووید ۱۹ افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، قبل از شروع پاندمی، نرخ مرگ و میر در افرادی که دارای شرایط روانی شدید بودند از جمعیت عمومی بیشتر بود. تحقیقات جدید محققان کالج لندن نشان می‌دهد که بین مارس و ژوئن ۲۰۲۰، در اولین موج کووید ۱۹، مرگ و میر در افراد دارای شرایط روانی و معلولیت‌های ذهنی در مقایسه با عموم مردم افزایش بیشتری یافته است.

بر اساس این گزارش، مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در بین افراد دارای اختلال یادگیری، ۹ برابر بیشتر از عموم مردم در اولین دوره قرنطینه بوده و برای افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند تقریباً پنج برابر بیشتر بوده است.

در افراد مبتلا به اختلالات شخصیتی و افراد مبتلا به زوال عقل، مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹، چهار برابر بیشتر از مردم عادی و در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بیش از سه برابر بود.

دکتر «جایتی داس مونشی»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «نتایج حاصل از مطالعه ما تصویری واضح از چگونگی آسیب پذیری این گروه از افراد را نشان می‌دهد که در طول پاندمی کووید ۱۹، مشکلات سلامت روان و معلولیت‌های فکری شأن وخیم‌تر شده است. نرخ مرگ و میر بالاتر در مقایسه با عموم مردم با مرگ بیشتر ناشی از خود عفونت کووید ۱۹ و همچنین مرگ و میر ناشی از علل دیگر همراه بود.»

کد خبر 5331837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha