۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

خدرویسی خبر داد؛

حمایت از ۵۰ هزار خانواده زندانی نیازمند تا پایان سال

حمایت از ۵۰ هزار خانواده زندانی نیازمند تا پایان سال

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با امضای تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها ،تا پایان سال ۵۰ هزار خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین خدرویسی در نشست خبری امروز اظهار داشت: در حال حاضر دو میلیون و ۲۲۷ هزار و ۳۲۸ خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که حدود ۴۷ درصد ساکن شهر و ۵۲ درصد ساکن روستایی هستند.

وی گفت: یک میلیون ۱۷۷ هزار خانم سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته هستند؛ همه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش ما و فقط زنان نیازمند تحت پوشش ما هستند و همچنین ۸۲ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج نیز تحت پوشش بوده و از همه خدمات بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۵ هزار خانوار در شش ماه امسال از حمایت خارج شده اند افزود: بر همین اساس ۱۱۵ هزار خانواده نیازمند جایگزین آن‌ها شدند همچنین ۱۰۰ هزار سهمیه نیز بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰ به کشور اعلام شد و امروز پشت نوبتی نداریم.

وی در خصوص کمک‌های کرونایی به مددجویان کمیته امداد گفت: با شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا در امداد و سراسر کشور راه‌اندازی شد و خوشبختانه کمترین ابتلاء به بین مددجویان و فوت شدگان را داشتیم همچنین خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن‌ها فوت شد خسارت پرداخت شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ میزان مستمری مددجویان ۶۷ درصد افرایش پیدا کرده است گفت: از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری معیشتی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود.

خدرویسی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما برون‌سپاری پرونده‌ها است، گفت: تاکنون ۴۷ هزار پرونده در حوزه سالمندان برون سپاری شده است.

وی با اشاره به امضا تفاهم‌نامه با سازمان زندان‌ها اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم نامه تا پایان سال ۵۰ هزار خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همچنین ۱۴ هزار جهیزیه بین مددجویان و نیازمندان در شش ماه اول امسال توزیع شده است و با تأمین ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۳۰ هزار قلم کالای اساسی زندگی بین زوجین توزیع می‌شود.

به گفته وی، در ابتدای امسال با پرداخت ۲۳ میلیارد تومان ۱۶ هزار نفر از مددجویان از مستمری تأمین اجتماعی برخوردار شدند؛ همچنین سه هزار نفر از سرپرستان خانوار با پرداخت حق بیمه بازنشسته شدند و با پیگیری‌های صورت گرفته طی روزهای اخیر فرانشیز مددجویان کمیته امداد در بیمارستان دولتی و دانشگاهی رایگان شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۱۲۰ خدمت به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌دهیم همچنین ارائه خدمات به مناطق محروم و مرزی در اولویت کمیته امداد قرار دارد.

به گفته وی، ۱۱ هزار خانوار از طریق مرکز رصد فقر کمیته امداد و بانک رفاه اطلاعات ایرانیان شناسایی شدند که در حال دریافت خدمات هستند.

کد خبر 5332246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha