۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور:

کمتر از ۳۰ درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی می شوند

 کمتر از ۳۰ درصد دانش آموزان جذب رشته های فنی می شوند

نوشهر- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر لزوم توسعه آموزش های عالی و مهارتی متناسب با نیاز جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه زیر ۳۰ درصد دانش آموزان به رشته های فنی وحرفه ای جذب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صالحی عمران ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح ساختمان جدید آموزشکده فنی و حرفه‌ای نوشهر با اشاره به وجود ۲۵۰ پروژه نیمه تمام در دانشگاه اظهار داشت: تکمیل این طرح‌ها نیازمند عزم ملی و همکاری است.

وی شمار آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را در کشور ۱۸۰ واحد ذکر کرد و گفت: در صورت تأمین اعتبارات ۴۰ پروژه در سال جاری تکمیل می‌شود.

وی با بیان رشد ۵۰ درصددی شمار دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری اظهار داشت: امسال ۸۹ هزار دانشجو در دانشگاه‌های تحت پوشش پذیرش می‌شوند و با آنکه طبق برنامه قرار بود نیمی از دانش آموزان جذب فنی و حرفه‌ای شوند اما این میزان در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد است.

صالحی عمران بر لزوم توسعه آموزش‌های عالی مهارتی متناسب با نیاز جامعه تاکید کرد و با اظهار اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی نوعی اشتباه راهبردی است، افزود: در برنامه راهبردی کشورهای توسعه یافته، ۴۰ درصد دانشجویان به صورت تکنسین هستند از این رو نیاز به توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی داریم.

نورالله علیخانی رئیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای نوشهر نیز گفت: ساخت این آموزشگاه در سال ۸۷ شروع شد و دارای پنج رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی است.

کد خبر 5333090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha