۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۲۹

باقری‌کنی در دیدار با «انریکه مورا»:

تضمین برای عدم تکرار بدعهدی خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران است

تضمین برای عدم تکرار بدعهدی خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران دانست. 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به بروکسل سفر کرده است، در مقر اتحادیه اروپا با «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو مؤثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات با تأکید بر تجربه چند ساله بدعهدی در اجرا و نهایتاً خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی‌عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته شده خود، بیان کرد: آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو مؤثر تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته‌های ایران در این‌خصوص را برآورده سازد.

باقری، ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم‌پوشی ایران دانست.

در این ملاقات دوطرف موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور کرده و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر شروع کنند.

کد خبر 5337720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      1 0
      اشتباه ایران در این مذاکرات اینه که به خواسته های تن می دهد که ما به عوضی ندارد و این باعث میشه که وقتی امریکا با بهانه عوض شدن ریس جمهورش میتونه آن توافق را لغو کنه مثلا ایران وقتی آب اراک بتون میریزه دیگه قابل برگشت نیست و امریکا می تونه بقیه توافق اجرا نکنه ‌داشته ایران از دستش خارج کنه بدون ا
    • زندگی بدون برجام IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      آمریکا هرگز در عمل به نفع ایران قدم بر نمی‌دارد فقط فشار می آورند تا ایران تسلیم شود و دوباره برجام یکطرفه احیا گردد. این مطلب باید برای مردم و مسؤلین تبیین شود و نقشه آمریکا برملا تا ایران راه بدون برجام را طراحی کند.
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      اروپا و آمریکا فقط حرف می‌زنند و باغ سبز نشان می دهند و پر کردن رسانه ها را و شده عامل فشار از آنطرف گروسی هم دارد بحث دوربین ها را سیاسی و هیجانی می کند به کمک رسانه ها همه این اقدامات برای فشار به ایران و خراب کردن سالها صبر و ضرر ایران است و خیلی مذاکرات مشکل شده چون طرف مقابل عمل ندارد و در جنگ