در پی برخی اظهارات؛

سفیر لبنان در امارات به وزارت خارجه احضار شد

سفیر لبنان در امارات به وزارت خارجه احضار شد

بدنبال اظهارات یک وزیر دولت لبنان، وزارت امور خارجه امارات سفیر لبنان در ابوظبی را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وام، وزارت امور خارجه امارات متحده عربی سفیر لبنان در ابوظبی را احضار کرد.

گفته شده احضار سفیر لبنان در امارات پس از اظهارات «جُرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی این کشور علیه تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن صورت گرفته است.

امارات با محکومیت اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، ادعا کرده چنین اظهاراتی ننگین و مغرضانه است و افزود که این مقام لبنانی به کشورهای عضو ائتلاف حامی دولت مستعفی منصور هادی در یمن توهین کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه امارات آمده است که ابوظبی با احضار سفیر لبنان مراتب اعتراض و تقبیح این اظهارات را که جدلی مغایر با موازین دیپلماتیک و تاریخ روابط لبنان با کشورهای عضو ائتلاف عربی در یمن است، به وی اعلام کرد. وزارت خارجه امارات در ادامه مدعی شده است که اظهارات قرداحی نشان دهنده فاصله فزاینده لبنان از برادران عرب خود است.

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان دو شب پیش در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سالهای جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفته بود: «من معتقدم جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود. ملت یمن از خود دفاع می‌کند. آیا چنین ملتی باید مورد تجاوز قرار گیرد».

سخنان قرداحی واکنش‌های متعددی را در محافل مختلف لبنان به همراه داشت. رسانه‌های لبنانی نزدیک به عربستان سعودی به شدت قرداحی را مورد هجمه قرار دادند و مدعی شدند که اظهارات او موجب وقوع یک بحران بزرگ در روابط میان بیروت و ریاض خواهد شد. این رسانه‌ها به صورت آشکار قرداحی را تحت فشار قرار دادند تا از سمت خود استعفا دهد؛ فشاری که البته جواب نداد و وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد که چنین کاری نمی‌کند.

کد خبر 5337803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha