۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲

امام جمعه موقت آرادان:

پرچم استکبار ستیزی در دست ایران است/ مذاکره از موضع سخت گیرانه

پرچم استکبار ستیزی در دست ایران است/ مذاکره از موضع سخت گیرانه

آرادان- امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه پرچم استکبار ستیزی در دست ایران است، گفت: اگر این کشور مشعل مبارزه را زمین بگذارد، استکبار ستیزی در دنیا گم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا قنبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و با بیان اینکه در نهاد و سرشت آمریکا دشمنی با اسلام ناب محمدی (ص) موج می‌زند و باید برای شکستن امواج طوفان‌ها و فتنه‌ها از سیل آفت ها به سلاح فولادین صبر و ایمان مجهز شویم، بیان کرد: نباید ساده‌اندیش و زودباور بود و به دستکش‌های مخملی و دست‌های چدنی دل نبست.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید هوشیار باشد و نسبت به فتنه‌ها و ظاهر غرب مراقبت کند، ابراز کرد: نباید فکر کرد که دشمنان دست از دشمنی شأن برمی‌دارند، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند اینکه ملت ما همیشه عاشق مبارزه با صهیونیست است و مبارزه با استکبار جهانی امتداد می‌دهند به معنای لشکر کشی نظامی و هزینه بی‌جا برای مملکت نیست.

دکترین انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت آرادان ادامه داد: اگر دشمنان بخواهد پایشان را کج بگذارند مقاومت می‌کنیم و نمی‌خواهیم شروع کننده جنگی باشیم اما مقصود این است که ما تلاش می‌کنیم تا دوباره کشور را به یکی از اقمار خودشان تبدیل نکنند، آن‌طوری که در دوران پهلوی این چنین بود و استکبار منابع ما را غارت می‌کرد و استقلال ما را خدشه دار می‌ساختند و حتی برای‌مان تصمیم می‌گرفتند.

قنبری با بیان اینکه مبارزه با استکبار تا ظهور ادامه خواهد داشت، گفت: حمایت از ملل مظلوم مانند فلسطین همیشه به عنوان دکترین انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و لحظه‌ای از منافع خودمان کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار مانند مشعل و پرچمی در دست ایران اسلامی قرار دارد، افزود: اگر ایران بخواهد این پرچم را زمین بگذارد، گفتمان عدالت خواهی و استکبارستیزی در جهان گم خواهد شد نخستین کشوری که روی پای خودش ایستاد و استقلال خود و منافع خودش را ایجاد کرد و حتی حکومت مستقل تشکیل داد، ایران اسلامی بود.

اجلاس تهران فرصتی برای افغانستان

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه یکی از ارکان موازنه جهان ایران است لذا غرب به همین دلیل است که مذاکرات طولانی ترتیب می‌دهد و هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنند چرا که این عظمت ایران را می‌داند، ابراز کرد: ما حتی میز مذاکره را با مقاومت به دست آورده‌ایم لیکن برخی می‌گویند که چند سال یک طرف موازنه قدرت بودیم و با پنج بعلاوه یک گفتگو کردیم اما باید پرسید که این قدرت را از کجا آوردید؟ ما امروز مرهون خون شهدا و شهیدان هسته‌ای هستیم که این اقتدار را ایجاد کرده‌اند.

قنبری افزود: اتفاق مبارکی که در زمان دولت سیزدهم رخ داده، رویکرد قاطع و سخت‌گیرانه بود تا به غرب بفهمانیم ادامه مذاکره، اقدام در برابر اقدام است نه مانند گذشته که بعضاً اقدام را در برابر قول شفاهی طرف غربی صورت می‌دادیم، ما در دورانی حتی در تأسیسات خودمان بتن می‌ریختیم اما در مقابل آن یک قول شفاهی وجود داشت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات در زمینه مذاکره این است که ایران اسلامی زمین مذاکرات را به بروکسل تغییر داده تا نشان دهد که رویه مذاکرات قرار است از اساس تغییر کند، افزود: نباید فکر کرد که بازهم قرار است جلوی آدم‌هایی بنشینیم که ذلیلانه با ما برخورد کنند امروز باید برای غرب محرز شود که سیاست خارجی ما تغییر کرده است از سوی دیگر انتخاب اتحادیه اروپا به عنوان طرف اصلی مذاکرات دارای مزیت‌هایی است که از جمله آن می‌توان به شکاف بین اروپا و آمریکا اشاره کرد که سبب می‌شود تا آمریکا از اریکه قدرت پایین بیاید و اینها امتیازاتی است که می‌توانیم بر ایستادگی بر مواضعمان به دست بیاوریم.

امام جمعه موقت آرادان همچنین با بیان اینکه اجلاس تهران فرصتی برای افغانستان است، گفت: وقتی طالبان بر افغانستان مسلط شد با همه ملل و همسایگان این کشور عهد بست و به قول خودشان خیال همه را راحت کرد که این دولت، دولتی نیست که بخواهد منافع همسایگان را به خطر بیندازد و دولتی نیست که بر سر امنیت مردم و شیعیان افغانستان مذاکره کند و کوتاه بیاید اما مطمئن هستیم که این اتفاق نیفتاده و همه ملل مسلمانان نگران هستند که چه بلایی بر سر مردم افغانستان خواهد آمد.

کد خبر 5338643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha