۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۳۴

سرگئی لاوروف:

مسکو با هر گونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است

مسکو با هر گونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است

وزیر امور خارجه روسیه امروز در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ایتالیا تأکید کرد: مسکو با هر گونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد: مسکو با هر گونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ایتالیا با توجه به احتمال ازسرگیری مذاکرات احیای برجام تا پایان نوامبر گفت که مسکو مخالف هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران است.

وی به خبرنگاران گفت: در صورت فعال تر شدن تماس ها، ظاهراً طرفین می خواهند به تمدید توافق برسند. برجام تنها به همان شکلی که در سال ۲۰۱۵ توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، قابل تمدید است. هر گونه افزودن و یا حذف از آن، برای طرف ایرانی غیرقابل قبول است. ما نیز کاملاً از این رویکرد حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۵، انگلیس، آلمان، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ایران توافق برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دستیابی به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود؛ اما در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم هایی را علیه تهران بازگرداند.

در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس مادتین ۲۶ و ۳۶ توافق هسته ای را اعلام کرد و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم را نیز کنار گذاشت.

کد خبر 5340527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha