۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۹

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

۱۳ درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد

 ۱۳ درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد

اصفهان- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ۱۳ درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد.

محمود چیتیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۱۷۸ میلیون مترمکعب، ورودی به سد هشت مترمکعب و خروجی از آن ۱۵.۵ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه هنوز نیروگاه سد زاینده رود از مدار خارج نشده است، اضافه کرد: اگر تراز ارتفاع سد سه متر دیگر کاهش یابد نیروگاه از مدار خارج می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان درباره تصمیمات جلسه روز گذشته کارگروه سازگاری با کم آبی استان، ابراز داشت: هنوز تصمیمی در خصوص تخصیص آب کشاورزی گرفته نشده است اما در جلسه دیروز مقرر شد این موضوع در کمیته کارشناسی متشکل از آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، صنف کشاورزی، محیط‌زیست و نماینده استانداری بررسی شود، امروز موضوعات اصلی مشخص شد که در چه راستایی تصمیم گیری شود و در نهایت گزارش کارشناسی پس از جمع‌بندی مجدد به کارگروه سازگاری با کم آبی ارسال و تصمیم گیری خواهد شد.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 5341340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha