۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹

یک مقام مسئول در معاونت علمی؛

ضرورت توسعه فناوری ژئوماتیک درکشور/تولید محصولات مکان محور ایرانی

ضرورت توسعه فناوری ژئوماتیک درکشور/تولید محصولات مکان محور ایرانی

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی به ضرورت توسعه فناوری ژئوماتیک تاکید کردو گفت: شرکتهای دانش بنیان میتواند عامل توسعه این فناوری باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر ابراهیمیان قاجاری امروز در نشست تخصصی «بررسی چالش‌ها و راهبردهای حوزه GNSS در سطح ملی» که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد در خصوص اهمیت فناوری ژئوماتیک در کنار سایر فناوریها گفت: توسعه کشور از مسیر فناوری های راهبردی عبور می کند و یکی از این فناوری ها، ژئوماتیک است.

به گفته رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این ضرورت در معاونت علمی احساس شد که فناوریهای ژئوماتیک را در ساختار خود جای دهد تا مسیری برای ورود شرکتهای دانش بنیان باشد.

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با بیان اینکه مولفه های زیست بوم فناوری ژئوماتیک، شرکتهای دانش بنیان، استارت آپها، دستگاههای اجرایی، سازمان فضایی، سازمان جغرافیایی و ... هستند، گفت: در حال حاضر شرکتهای زیادی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های تعیین موقعیت ماهواره ای جهانی و منطقه ای GNSS ورود پیدا کرده اند.

وی افزود: این شرکتها توانایی تولید محصولات در این حوزه را به حد جایگزین شدن با محصولات چینی را دارند؛ این می تواند زمینه ای برای تولید و صادرات محصولات حوزه ژئوماتیک باشد. البته که محصولات این حوزه می تواند از واردات محصولات مشابه نمونه ایرانی و ارز جلوگیری کند.

رئیس گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص یکی از چالش های حوزه فناوری ژئوماتیک گفت: در حال حاضر بسیاری از ارگان و نهادها به صورت موازی کاری در این زمینه محصول تولید می کنند و این چالش بزرگ در حوزه فناوری ژئوماتیک است که می توان با رفع آن شاهد نمو و توسعه چنین فناوری نوظهوری در کشور باشیم.

کد خبر 5342800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha