۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹

استاندار البرز خبر داد؛

آماده‌باش کامل مدیریت بحران البرز در پی بارندگی‌های اخیر

آماده‌باش کامل مدیریت بحران البرز در پی بارندگی‌های اخیر

کرج - استاندار البرز با بیان اینکه مجموعه مدیریت بحران استان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: همراه با تداوم بارندگی‌ها، نظارت بر فعالیت دستگاه‌های خدمات‌رسان تشدید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهبازی ظهر جمعه در بازدید از معابر سطح شهر و نقاط حادثه‌خیز استان البرز، حضور فعال دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها را به صورت میدانی و از طریق دریافت گزارش‌های لحظه به لحظه زیر نظر دارم، تصریح کرد: همچنین جلسه مدیریت بحران استان نیز با حضور فرمانداران و مدیران مربوطه برگزار شده است.

استاندار البرز تصریح کرد: تمامی زیر مجموعه مدیریت بحران استان اعم از دستگاه‌های خدمات‌رسان، پایگاه‌های اورژانس، راهداری، شهرداری‌ها و… باید بدون وقفه در آماده باش کامل باشند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون با تداوم بارش‌ها شاهد مشکل خاصی در استان نبوده‌ایم.

ضرورت آمادگی کامل مدیران در راستای مدیریت بحران‌های احتمالی

ابوالفضل فانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز بر ضرورت آمادگی کامل مدیران و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در جهت مدیریت بحران‌های احتمالی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: باید تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر، امداد رسانی توسط فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و کلیه نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی اندیشیده شود.

فانی تصریح کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به رفع یخ زدگی سطح جاده‌های کوهستانی و آمادگی کلیه خودروهای سنگین اقدام لازم را به عمل آورد.

وی بر لزوم اجرای مصوبات شورای مدیریت بحران استان تاکید کرد و گفت: باید مصوبات ستاد به صورت کامل اجرایی شوند و تمامی دستگاه‌های عضو نیز باید تمام اقداماتشان را به دبیر خانه ستاد ارائه نمایند.

فانی در ادامه از اعضای ستاد خواست با بررسی کارشناسی و فنی نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر را شناسایی و قبل از وقوع حوادث احتمالی اقدامات عملی خود را انجام دهند.

اوج بارش‌ها طی امروز و فردا

محمدرضا فلاح نژاد، دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز نیز با بیان اینکه اوج بارش‌ها طی امروز و فردا در سطح استان خواهد بود، گفت: شدت بارش‌ها در سه شهرستان اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ بیش از سایر نقاط استان خواهد بود بنابراین لازم است تدابیر لازم از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: طبق آخرین الگوهای های پیش یابی حاکی از تشدید سامانه بارشی مذکور می‌باشد که به موجب آن اوج بارش‌ها طی امروز جمعه و فردا شنبه رگبار شدید باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار شدید برف و باران مورد انتظار است.

وی افزود: پس از خروج سامانه از منطقه البرز مرکزی صبح دوشنبه کاهش بسیار زیاد دما (۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد) رخ خواهد داد که منجر به یخبندان در کل استان و لغزندگی سطح جاده خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این سامانه دشت البرز مرکزی تحت تأثیر خود قرار خواهد داد، یادآور شد: بارش شدید باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مورد انتظار است که موجب بارش شدید برف و باران و مه آلودگی خواهد شد.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز با اشاره به اینکه بارش باران از امروز آغاز شده و تا صبح یکشنبه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق اشتهارد، هشتگرد حوضه آبریز رودخانه کردان، آب‌گرفتگی و اختلال تردد در معابر شهرهای استان، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در جاده‌های کوهستانی از جمله مخاطرات این سامانه است که امید می‌رود با توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه منجر به بروز رویداد نامناسبی نشود.

وی خطاب به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، فرمانداران و رؤسای ستادپ یشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌های استان تصریح کرد: این نشست با توجه به تداوم بارش‌ها و اتخاذ تدابیر لازم به منظورم پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیگیری مصوبات جلسه گذشته این ستاد برگزار شده است. در این راستا پیگیری مصوبات ستاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه فرمانداران شهرستان‌های استان و سایر اعضای ستاد قرار گیرد.

کد خبر 5344449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha