۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۴

برای جلوگیری از قاچاق؛

۶۹ هزار دام سبک و سنگین در سرخه پلاک کوبی شد

 ۶۹ هزار دام سبک و سنگین در سرخه پلاک کوبی شد

سمنان- فرماندار سرخه گفت: برای مقابله با پدیده شوم قاچاق کالا و به خصوص مقوله قاچاق دام سبک و سنگین، طی شش ماهه اول سال جاری ۶۹ هزار دام در شهرستان پلاک کوبی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی مویدی زاده ظهر شنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه دو جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز شهرستان سرخه در شش ماهه نخست سال جاری برگزار شده است، تاکید کرد :۱۱ کارگاه آموزشی در خصوص قاچاق کالا در حوزه بهداشت در این مدت در سرخه برگزار شد.

وی با بیان اینکه تبلیغات محیطی در محورهای اصلی در رابطه با فرهنگ سازی و استفاده از کالای ایرانی همواره در دستور کار است، تاکید کرد: چهار مورد گشت مشترک در هر ماه در شهرستان سرخه انجام می‌شود که طی این گشت‌ها، ۲۸ قلم کالای قاچاق کشف شده است.

بازدید از انبارها

فرماندار سرخه با اشاره به اینکه مهمترین مرکز کنترلی دام و طیور غرب استان در شهرستان مستقر است که طی شش‌ماهه سال جاری، ۲۵ مورد محموله قاچاق دام و طیور کشف شد، تاکید کرد: در این بازه زمانی و برای مقابله با قاچاق حدود ۶۹ هزار دام سبک و سنگین در شهرستان سرخه پلاک‌کوبی شده است.

مویدی زاده با بیان اینکه در بحث خودرو و تراکتورهای کشاورزی نیز ۹۷ دستگاه تاکنون پلاک گذاری شده است که ۴۸ دستگاه نیز به دلیل مستهلک بودن و بیمه معوق و سایر موارد پلاک‌کوبی نشدند، بیان کرد: ۱۶ فقره کشفیات بالغ بر دو میلیارد تومان طی شش ماهه نخست سال جاری در سرخه صورت گرفت و ۱۶ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی بازدید از انبارها را به مثابه یکی از مهمترین اقدامات مقابله‌ای در حوزه قاچاق کالا دانست و افزود: یک هزار و ۳۳۱ انبار در حوزه‌های صنفی و دیگر موارد از شهرستان سرخه در سامانه جامع انبارها ثبت شدند.

کد خبر 5345193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha