۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۴۰

استاندار کرمانشاه:

نظارت‌ها بر بازار کالاهای اساسی مردم در کرمانشاه افزایش پیدا کند

نظارت‌ها بر بازار کالاهای اساسی مردم در کرمانشاه افزایش پیدا کند

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نظارت‌ها بر بازار کالاهای اساسی باید ملموس باشد، گفت: نظارت‌ها بر بازار کالاهای اساسی مردم در کرمانشاه افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همه باید قبول داشته باشیم وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و آنان از ما مدیران توقع دارند که با جدیت تمام بازار را با نظارت‌های بیشتر کنترل کنیم و مانع از هر گونه افزایش بی رویه قیمت‌ها شویم.

وی با اشاره به تشکیل مستمر جلسات مربوط به ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه، تصریح کرد: در جلسات مربوط به ستاد تنظیم بازار دستگاه‌های ذیربط مانند صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظف هستند که اگر کالایی در یک هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو بوده است گزارش کنند و دلایل این افزایش قیمت را توضیح دهند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اثرگذاری جلسات تنظیم بازار باید برای مردم ملموس باشد و ضروری است که این تأثیرگذاری در بازار خود را نشان دهد تا منجر به کاهش نگران‌های مردم در زمینه افزایش بی رویه قیمت‌ها و همچنین جلوگیری از فروش یک کالا با چندین قیمت در مغازه‌های مختلف شود.

بازوند با اشاره به افزایش قیمت چندین کالا در هفته گذشته، گفت: دستگاه‌های ذیربط در کنترل بازار موظف هستند که موضوع این افزایش قیمت‌ها را آسیب شناسی و علت آن را مشخص کنند و هر چه که بحث نظارت در راستا کنترل قیمت‌ها بیشتر شود این موضوع منجر به عرضه و فروش کالاها به صورت متعادل و یکنواخت در بازار خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید گروه نظارتی هر چه بیشتر تقویت شود تا مردم احساس کنند که نظارت مستمر و پیگیری ویژه برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها در بازار وجود دارد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: مردم در چنین شرایطی امید دارند که مدیران با تمام جدیت و اهتمام برای ایجاد تعادل و جلوگیری از فروش کالاها با قیمت‌های مختلف در بازار تلاش می‌کنند.

بازوند خاطر نشان کرد: وقتی که یک کالا در مغازه‌های مختلف با چندین قیمت مختلف به فروش می‌رسد به معنای نظارت کم است و نباید بگذاریم که بازار دچار آشفتگی شود.

وی از سازمان‌های صنعت، معدن تجارت و جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خواست با محوریت معاونت اقتصادی استانداری نسبت به یک کار تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی از افزایش قیمت‌ها تا سه شنبه و چهارشنبه همین هفته اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: بازرسین اصناف و بازار وظیفه دارند که توان خود را برای کنترل بیشتر قیمت‌ها افزایش دهند زیرا توقع مردم از ما کنترل بیشتر بازار است.

کد خبر 5345411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 0
      جناب استاندار الان یادتون افتاده چرا زمان جناب روحانی که گل عالم رو به سر مردم ایران گذشات یادتون نبود