۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد؛

انجام عمل جراحی «کیاری مالفورمیشن» برای اولین بار در کردستان

انجام عمل جراحی «کیاری مالفورمیشن» برای اولین بار در کردستان

سنندج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برای اولین بار در کردستان، عمل جراحی «کیاری مالفورمیشن» در بیمارستان کوثر سنندج انجام شد.

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای اولین بار در استان کردستان، دکتر شکرالله زندی متخصص جراحی مغز، اعصاب و ستون فقرات در بیمارستان کوثر موفق به انجام عمل جراحی «کیاری مالفورمیشن» شد.

وی افزود: عمل جراحی کیاری مالفورمیشن برای رفع عارضه پایین آمدن بخش‌هایی از مخچه داخل گردن و فشار بر روی نخاع انجام می‌شود و تیم پزشکی بیمارستان کوثر سنندج موفق به این عمل جراحی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی چند روز اخیر بیماری ۴۲ ساله با سابقه کاهش قدرت اندام‌های سمت راست و بی‌حسی عضلات صورت و اختلال در بلع به متخصص مستقر در بیمارستان کوثر مراجعه کرده بود.

رضاعی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مخچه بیمار با پایین آمدن در مسیر خود اثر فشاری قابل توجهی را بر بصل النخاع و ساقه مغز وارد نموده است که با اثر فشاری بر عصب‌های ناحیه و برخورد نخاع بیمار را دچار اختلالات عصبی متعدد کرده بود به گونه‌ای که از انجام اعمال روزمره خود ناتوان کرده بود.

وی اظهار داشت: طبق اظهارات این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در سنندج، بدین ترتیب بیمار تحت عمل جراحی بسیار حساس باز کردن حفره خلفی مغزی و لامینکتومی مهره‌های یکم و دوم گردنی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: در این عمل جراحی نخاع بیمار آزاد و مخچه از روی آن برداشته شد.

رضاعی افزود: حساسیت این جراحی بسیار زیاد بوده و با توجه به اینکه مرکز کنترل قلب و تنفس در بصل النخاع و درست در همان محل عمل جراحی قرار دارد و عروق و عناصرحیاتی بسیاری در آن ناحیه وجود دارند حساسیت عمل را دو چندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این عمل جراحی در کمال دقت و سلامت به انجام رسید و همه علائم بیمار بهبود پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: کادر علمی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رشته‌های مختلف جزو توانمندترین نیروها بوده و در بسیاری حوزه بهترین خدمات را در تراز بهترین دانشگاه‌ها و مراکز پزشکی کشور به شهروندان کردستانی ارائه می‌کنند.

کد خبر 5346278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha